اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

استاندار تهران: ۳ هزار مگاوات در استان کسری برق داریم/ تعیین زمان‌بندی مدیریت برای صنایع پرمصرف

استاندار تهران با بیان اینکه استان با کمبود حدود ۳ هزار مگاوات برق مواجه است گفت: برخی صنایع بزرگ که مصرف برق آن‌ها زیاد است باید مدیریت شود تا محدودیت‌های برقی به بخش خانگی و تجاری وارد نشود.

استاندار تهران: ۳ هزار مگاوات در استان کسری برق داریم/ تعیین زمان‌بندی مدیریت برای صنایع پرمصرف

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، محسن منصوری استاندار تهران با تأکید بر مدیریت و مصرف برق توسط مردم اظهار کرد: مدیریت و اجرای طرح‌های بازچرخانی و بازگردانی آب در تصفیه‌خانه‌ها با جدیت دنبال و باید آب تصفیه‌شده در صنعت و کشاورزی مصرف شود.

وی افزود: اعتبارات مورد نیاز تکمیل تصفیه‌خانه‌های استان تهران با نظر رئیس‌جمهور به شرکت آب و فاضلاب تخصیص‌یافته است که باید در سریع‌ترین زمان عملیات فنی و عمرانی آن آغاز شود.

استاندار تهران در ادامه گفت: بیشترین اعتبارات سفرهای شهرستانی رئیس‌جمهور به شرکت آب و فاضلاب اختصاص‌یافته است که با تکمیل تصفیه‌خانه‌ها بیش از یک‌میلیون مترمکعب آب تأمین می‌شود.

منصوری با انتقاد از عملکرد مسئولین گذشته در صنعت برق تصریح کرد: در استان تهران محدودیت جدی برق وجود دارد که در سال‌های گذشته نیروگاه تولید برق ایجاد نشده است که شاهد مشکلات برقی در کشور هستیم.

وی با اشاره به میزان کمبود برق استان افزود: مصرف ما نزدیک ۱۲ هزار مگاوات است بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰ هزار مگاوات کسری برق داریم. بخشی را با مدیریت مصرف جبران می‌کنیم، بخشی از این مدیریت مصرف احتمالا خودش را در دل تغییر ساعت کاری ادارات نشان دهد ولی این کار نهایت ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ مگاوات کمک کند.

استاندار تهران بیان کرد: باید برنامه های زمان بندی مدیریت مصرف قرار دهیم، برخی از کارخانه ها که پر مصرف هستند لزومی ندارد که در طول روز کار کنند باید به سمت شب کاری پیش بروند، برای صنایعی که مصرف برق زیادی دارند مثل فولاد و ... باید برنامه های زمان بندی را اعلام کنیم. تمام تلاش ما این است که این مدیریت مصرف به حوزه خانگی و تجاری وارد نشود.

منصوری گفت: با پدیده‌های برف آبی و در حقیقت با ورود آب به پشت برخی از مخازن سد الان نسبت به یک ماه پیش وضعیت ما بهتر شده است، امروز پشت سد های ما حدود 640 میلیون مترمکعب آب وجود دارد این به این معنا است که ما بحران و کم آبی را مدیریت می کنیم و از آن عبور می‌کنیم.

وی افزود: در کشور نسبت های آب صنعتی و شرب با تهران متفاوت است، عمده مصارف در کشور معمولا تا ۹۰ درصد به حوزه کشاورزی اختصاص پیدا می کند اما در تهران این عدد حدود ۵۰ درصد است، حدود ۴ درصد هم مصرف صنعتی و بیش از ۴۰ درصد هم در موضوع آب شرب استفاده می‌شود.

استاندار تهران در پایان با تأکید بر تأمین اساسی برق استان تهران خاطرنشان کرد: استانداری تهران برای احداث نیروگاه تولید برق گام‌های خوبی برداشته است تا سال‌های آینده شاهد تولید برق در استان باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول