اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

قیام ۱۵ خرداد را باید با تولید محتوا و محصولات فرهنگی بازگو کرد

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ ظرفیت مهم فرهنگی جامعه است و باید با تولید محتوا و محصولات مهم فرهنگی، از این ظرفیت مهم برای رشد و ارتقاء فرهنگ جامعه استفاد کرد.

قیام ۱۵ خرداد را باید با تولید محتوا و محصولات فرهنگی بازگو کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حسین نوش‌آبادی نماینده مردم شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک صبح امروز در جریان نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر ورامین که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: در دولت‌های گذشته ۴ وزیر فرهنگ و ارشاد به ورامین سفر کرده‌اند ولی حضور این افراد اتفاقی را در حوزه فرهنگ ورامین رقم نزد.

وی گفت: مردم از دولت مردمی سیزدهم انتظار دارند که خلاءهای فرهنگی موجود در این منطقه را که انتظار حداقلی آنان است شناسایی و در صدد رفع آنها گام بردارند، مشکلاتی که در طول سال‌های گذشته روی هم انباشته شده و با بی‌تدبیری‌ها مشکلاتی را برای این حوزه به وجود آورده است.

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس افزود: امام راحل انتظار فرج را از نیمه خرداد مطالبه می‌فرمودند و مردم دشت ورامین نیز امیدوارند در سایه سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۱۵ خرداد، فرج و گشایشی در حوزه فرهنگ این بخش از استان تهران انجام گیرد و اتفاقات مثبتی برای این شهرستان‌ها رخ دهد.

نوش آبادی از ۱۵ خرداد به عنوان ظرفیت مهم فرهنگی جامعه یاد کرد و گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ ظرفیت مهم فرهنگی جامعه است و باید با تولید محتوا و محصولات مهم فرهنگی، از این ظرفیت مهم تاریخی، دینی و فرهنگی برای رشد و ارتقاء فرهنگ جامعه استفاد کرد.

هر یک از شهدای قیام ۱۵ خرداد ظرفیت تبدیل شدن به داستان یک فیلم سینمایی را دارند

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران صبح امروز در جریان نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: با وجود آن که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خدمات زیادی به مردم ارائه شده ولی تاکنون حق مردم ورامین به ویژه در حوزه فرهنگی ادا نشده است.

وی گفت: شهرستان ورامین از نظر زیرساخت‌های فرهنگی از محرومیت‌های عدیده‌ای برخوردار است و مردم از دولت سیزدهم انتظار دارند تا با نگاه عادلانه‌ای که به مناطق محروم دارند، مشکلات این منطقه را برطرف کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از راه‌اندازی خانه مطبوعات و پردیس سینمایی به عنوان بخشی از مطالبات مردم ورامین یاد کرد و افزود: در حوزه ۱۵ خرداد کارهای زیادی انجام گرفته ولی این اقدامات کافی نیست و باید برای معرفی آن که مطالبه امام راحل و رهبر معظم انقلاب است اقدامی اساسی صورت گیرد.

حجت الاسلام محمودی با درخواست تهیه فیلم سینمایی با موضوع 15 خرداد گفت: هر یک از شهدای قیام 15 خرداد ظرفیت تبدیل شدن به داستان یک فیلم سینمایی را دارند و به خوبی می‌توان از ظرفیت‌های هنری که در شهرستان ورامین وجود دارد این خواسته را عملی کرد.

وی از نبود شبکه تلویزیونی مخصوص شهرستان‌های استان تهران به عنوان خلاء بزرگ اطلاع رسانی یاد کرد و افزود: هر چند که در دوره مدیریت جدید صدا و سیما اتفاقات خوبی در حوزه اطلاع رسانی در رسانه ملی انجام گرفته ولی شهرستان‌های استان تهران به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به شبکه‌ای مستقل برای اطلاع رسانی در صدا و سیما نیاز دارند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول