اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

ایده داستانی راضیه تجار درباره کرونا/ صفر شدن آمار مرگ و میرها، مدیون زحمات کادر درمان است

راضیه تجار، داستان‌نویس و مدرس داستان‌نویسی کشورمان گفت: من اگر می‌خواستم طرح و ایده‌ای را برای نوشتن داستان کرونا انتخاب کنم آن پنجره و روزنه امید در دل تاریکی را انتخاب می‌کردم.

ایده داستانی راضیه تجار درباره کرونا/ صفر شدن آمار مرگ و میرها، مدیون زحمات کادر درمان است

راضیه تجار، داستان‌نویس در گفتگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس گفت:  صفر شدن آمار فوتی‌های کرونا را پس از خداوند، مدیون زحمات فرشتگان زمینی کادر درمان هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر طرح و ایده‌ای را برای نوشتن داستان کرونا می‌خواستید انتخاب کنید، چه طرحی را انتخاب می‌کردید، گفت: طرح‌های متعددی درباره شیوع کرونا از ابتدا تا به امروز وجود دارد؛ اما آنچه در ابتدا شاهد آن بودیم فضایی همراه با روح ترس، وحشت و تاریکی ناشی از این بیماری بود.

تجار افزود: در آن وحشت و تاریکی، ایثار و ازخودگذشتگی کادر درمان به ویژه پرستاران، روزنه امید و پنجره‌ای رو به نور بود که موجب امیدواری در جامعه می‌شد.

این داستان‌نویس کشورمان با بیان اینکه من اگر می‌خواستم طرح و ایده‌ای را برای نوشتن داستان کرونا انتخاب کنم، آن پنجره و روزنه امید در دل تاریکی را انتخاب می‌کردم، افزود: این انتخاب همان ایثار و ازخودگذشتگی کادر درمان در آن دوران پراسترس و پروحشت بود که در نهایت به خاطر این ایثار و از خودگذشتگی روشنایی و آن روزنه امید به فضای جامعه برگشت و تعادل و بالانسی در شرایط ایجاد شد.

تجار گفت: به خاطر داریم که در ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور چه وضعیتی بر جامعه حاکم بود و هیچ کس نمی‌دانست با این بیماری ناشناخته باید چگونه روبه‌رو شود.

وی افزود: صفر شدن آمار فوتی‌های کرونا را امروز به درگاه خداوند شکرگزاریم و آرامشی را که امروز با آن مواجهیم از لطف خداوند می‌دانیم.

این داستان نویس کشورمان اظهار داشت: علاوه بر لطف خداوند این آرامش را نتیجه زحمات شبانه‌روزی فرشتگان زمینی کادر درمان می‌دانیم و از آنها قدردانی و تشکر می‌کنیم.

تجار خاطرنشان کرد: عده‌ای از عزیزان ما در کادر درمان جان خود را فدا کردند تا مردم را از این بیماری نجات دهند که برای آن عزیزان علو درجات را از خداوند متعال خواستاریم.

وی افزود: دیگر همکاران آنها هم با تمام تلاش خود سعی کردند تا این بیماری نه تنها کشته بیشتری نگیرد، بلکه روزبه‌روز از تعداد مبتلایان و فوتی‌های آن کاسته شود و وضعیت امروز کشور ما نتیجه زحمات این عزیزان است.

وزیر بهداشت، روز پنج شنبه ۱۲ خرداد اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ بیمار فوتی ناشی از کرونا نداشتیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول