اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

حمایت بیش از یک میلیارد و 300 میلیون ریالی از کانون‌های مساجد خراسان‌شمالی

مدیر ستاد فهمای خراسان‌شمالی گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت بیش از یک میلیارد و 300 میلیون ریال با هدف حمایت از فعالیت های مسجدی فعالان کانون های مساجد استان به حساب این کانون ها واریز شد.

حمایت بیش از یک میلیارد و 300 میلیون ریالی از کانون‌های مساجد خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی، هاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌شمالی، اظهار کرد: با آغاز دهه کرامت مبلغ یک میلیارد و ۳۲۹ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال به حساب کانون‌های فعال استان واریز شده است.

وی گفت: ۲ کانون فعال و حائز امتیاز برتر رویداد فهما، ۱۹ کانون برتر در رواق‌های ۱۲ گانه سومین رویداد ملی فهما، یک کانون رابط برتر، ۶ کتابخانه مخزن‌دار کانون مسجد و نیز ۳ کتابخانه تازه تأسیس از این اعتبار برخوردار شدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌شمالی افزود: از اعتبار اعلام شده همچنین ۱۹ کانون شبکه رابطین کانون‌های مساجد استان و نیز ۱۴۵ کانون عمومی فعال در استان بهره‌مند شدند.

وی برگزاری پانزدهمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید و میزبانی خدام آستان قدس رضوی را دیگر برنامه مهم ایام دهه کرامت نام برد و اضافه کرد: این استان از ۱۵ تا ۲۱ خردادماه جاری میزبان ۵ تن از خادمین بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الائمه، امام رضا (علیه السلام) است، که دیدار و تجلیل خانواده شهدا، برگزاری مراسم عقد جوانان، برگزاری مراسم جشن تکلیف دختران و دیدار با مدد جویان زندان، دیدار با نهادهای نگه‌داری از فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست استان، نشست‌های تخصصی و بصیرتی با محوریت سبک زندگی روح الله و ترویج فرهنگ رضوی به این مناسبت برنامه ریزی شده است.

شیرازیان در تکمیل برنامه‌های دهه کرامت، گفت: برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیه) و گرامیداشت روز ملی دختران در مساجد و پارک‌های هم‌جوار مسجد، همخوانی سرود «سلام فرمانده» توسط دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها در بجنورد، برگزاری نشست دختران فرهیخته و تجلیل از دختران مسجدی در اسفراین ویژه این ایام نام برد.

وی همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه ایام دهه کرامت را از دیگر برنامه‌های این ایام نام برد و افزود: مسابقه مستند من یک دخترم به همت کانون فرهنگی هنری آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) بجنورد برنامه ریزی شده که  علاقمندان می‌توانند متنی با مضمون دختر یعنی... در چند خط بنویسند و متن را اجرا و ویدئوی آن را برای دبیرخانه این جشنواره تا ۲۱ خرداد ماه جاری ارسال کنند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول