اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

چشم بیماران مبتلا به «اُتیسم» به حمایت بیمه‌ها/ دردسرهای درمان کودکان اُتیسمی

پای بیمه‌ها در حمایت از کودکان مبتلا به اتیسم همچنان می‌لنگد، هزینه‌های گفتار درمانی و توانبخشی برای آموزش مهارت‌ها به این کودکان بسیار بالاست و اغلب پدر و مادران از اقشار کم درآمد و کم برخوردار هستند اما بیمه‌ها از حمایت این کودکان سرباز زده و هیچگونه حمایتی نمی‌کنند.

چشم بیماران مبتلا به «اُتیسم» به حمایت بیمه‌ها/ دردسرهای درمان کودکان اُتیسمی

به گزارش خبرنگار گروه آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، پای بیمه‌ها در حمایت از کودکان مبتلا به اتیسم همچنان می‌لنگد، هزینه‌های گفتار درمانی و توانبخشی برای آموزش مهارت‌ها به این کودکان بسیار بالاست و اغلب پدر و مادران از اقشار کم درآمد و کم برخوردار هستند اما بیمه‌ها از حمایت این کودکان سرباز زده و هیچ‌گونه حمایتی نمی‌کنند.همین دلیلی شد تا خانواده‌های کودکان دارای اختلال اُتیسم پویشی با عنوان «کودکان معلول نیازمند حمایت بیمه‌ای» راه اندازی کنند و خواستار توجه ویژه بیمه‌ها به این کودکان شوند.

 در این باره مدیر این پویش مردمی سامانه فارس من، به خبرنگار فارس گفت: پویش ما درباره حمایت از کودکان دارای اختلال اتیسم  است،بنده دارای یک کودک مبتلا به اختلال شبه اتیسم هستم اما باید بگویم‌ هزینه کلاس‌های تقویت مهارت و کاردرمانی هرساله افزایش چشمگیری دارد به طوری که امروز برای هر ۴۵ دقیقه هزینه ای معادل ۲۰۰تا ۲۵۰ هزار تومان پرداخت می‌کنیم و این نگران کننده است.

وی افزود: کودکان مبتلا به اتیسم باید ۴ بار در هفته در کلاس‌های تقویت مهارت حضور پیدا کنند که در ماه  حدود ۱۶ جلسه می شود، شما تعداد کلاس ها را در عدد هزینه آن ضرب کنید بینید چه رقمی می شود.

این مخاطب فارس من، اظهار کرد: بهزیستی در قبال کار درمانی و گفتار درمانی هیج پشتوانه ای ندارد و پرداخت هیچ هزینه ای در نظر نگرفته است، اغلب این خانواده‌های دارای کودکان اتیسم به سبب بالا بودن هزینه ها از درمان و پیگیری آن عقب کشیده اند.

وی افزود: این گفتار درمانی‌ها باید در سنین خاصی صورت گیرد، اگر در آن سن آن کودک را به این کلاس ها نبریم، با مشکلات جدی روبرو خواهند شد، بنده نتوانستم فرزندم را در سنین بین 3 تا 6 سالگی به  کلاس‌های گفتار درمانی ببرم و زمان طلایی را از دست دادیم و امروز او نمی‌تواند در کلاس‌های درسی حاضر شود.

مدیر این پویش مردمی، به برخی آسیب‌های پیش روی کودکان دارای اختلال اتیسم اشاره کرد و گفت: این کودکان معنای ترس را نمی فهمند، خطر را نمی فهمند و انگار باید همیشه آموزش هایی به این بچه ها داده شود، ارتباطات اجتماعی این کودکان بسیار ضعیف است و به صورت مداوم حضور پدر و مادر در کنار آن‌ها حس شود تا بتوانند مهارت‌های لازم را فرا بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول