اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

13 اولویت دستگاه قضایی سمنان/ از برخورد با کارچاق‌کن‌ها تا وظایف جدید دادستان‌ها

رئیس کل دادگستری استان سمنان با تشریح 13 اولویت دستگاه قضایی این استان در سال جاری، از برخورد با کارچاق‌کن‌ها و دستورهای جدید به دادستان‌ها خبر داد.

13 اولویت دستگاه قضایی سمنان/ از برخورد با کارچاق‌کن‌ها تا وظایف جدید دادستان‌ها

محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: برخی مراجعه‌کننده همیشگی به محاکم قضایی هستند که دو وصف برای آنها ممکن است؛ افرادی که حقی دارند و به‌حق آنان توجه نشده است و باید پیگیری کنیم و مورد دوم، کارچاق‌کن‌ها هستند.

وی تصریح کرد:‌ در این خصوص، لازم است تا کارگروه تخصصی شناسایی افراد کثیرالدعوی در هر حوزه قضایی تشکیل شود تا پیگیر مراجعه آن افراد بوده و درنهایت با افراد کارچاق‌کن به‌صورت جدی برخورد قاطع و قانونی شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان اضافه کرد: مقامات ارجاع در موعد دریافت دادخواست و شکوائیه، چنانچه موضوع را واجد نقص تشخیص دادند، آن را به دفاتر خدمات قضایی برای تکمیل عودت دهند و از ثبت بی‌مورد جلوگیری کنند.

عبداللهی ادامه داد: مقامات مذکور نظارت جدی بر رفت و برگشت پرونده‌ها بین محاکم و دادسرا را اعمال کنند و درصدد حل مشکل برای اتقان در اتخاذ تصمیمات و تسریع در روند رسیدگی برآیند.

وی تصریح کرد: کم کردن فرآیند رسیدگی و دادرسی از موضوعات مهم است. یکی از دغدغه‌های اصلی مردم، طولانی شدن فرآیند دادرسی است و این امر باید ساماندهی شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بر لزوم کاهش جمعیت کیفری تأکید کرد و گفت: تا جایی که امکان دارد، باید ارفاقات قانونی را در مورد محکومان اعمال کنیم.

عبداللهی اضافه کرد: تحقق شعار سال جاری در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هم مهم است. باید از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت و از آن واحدها بازدید شود و در جهت رفع موانع فعالیت و تأمین نیروی کاری آنان اقدام کنیم.

وی بیان کرد: می‌توان موضوع اشتغال و به‌کارگیری زندانیان را در شرکت‌ها پیگیری و عملیاتی کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: اهتمام بیشتر به حقوق عامه اولویت دیگر دستگاه قضایی سمنان است. دادستان‌ها بیشتر از سال گذشته باید به این موضوع توجه داشته باشند.

عبداللهی افزود: کمک کردن به دولت جهت جلوگیری از ایجاد بسترهای فسادزا در سرلوحه امور قرار دارد. اصلاح سیستم امور بانکی، امور مالیاتی و واگذاری‌ها، از زمره مواردی است که دولت قصد ورود به آنها را دارد و باید در زمان شایسته مساعدت لازم انجام گیرد.

وی اضافه کرد: نخبه‌گزینی مورد تأکید دستگاه قضایی و ریاست قوه قضائیه است. باید نسبت به شناسایی کارکنان قضایی و اداری نخبه و در ارتقا حتماً به این افراد توجه شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان همچنین با بیان اینکه انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن از دغدغه‌های دستگاه قضایی است، گفت: اتقان در امور اولویت دیگری است. در رسیدگی و انجام امور اداری به نحوی کار کنیم که مجموعه عملکردمان قابلیت دفاع داشته باشد.

عبداللهی خواستار اجرای به‌موقع احکام شد و گفت: تأخیر در اجرای احکام سبب سرخوردگی مردم می‌شود. پرونده‌های محکومان به قصاص و اعدام تا سه‌ماهه اول سال جاری تعیین تکلیف شود.

وی بر لزوم حصول سازش در دعاوی تأکید کرد و افزود: از تمام ظرفیت‌ها برای حل‌وفصل دعاوی به‌ویژه دعاوی خانواده به‌منظور حصول سازش استفاده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان مبارزه جدی، قاطع، سریع و اصولی با مفاسد را اولویت دستگاه قضایی اعلام کرد و ادامه داد: ارتباط وثیق با مردم و شهروندان امسال همچنان پیگیری خواهد شد.

عبداللهی بیان کرد: حضور به دفعات در مساجد و اماکن عمومی و ارتباط چهره به چهره علاوه بر ایجاد حس اعتماد در مردم، موجب آشکار شدن دغدغه‌های مردمی و شناسایی بسترهای فساد درون دستگاه می‌شود و باید ارتباطمان را با مردم بهتر و بیشتر از گذشته کنیم.

انتهای پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول