اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

شناسایی ۱۱ نقطه برای ایجاد نیروگاه‌ خورشیدی در خراسان‌شمالی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ۱۱ نقطه در استان برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی شناسایی شده است تا خراسان شمالی نیز بتواند در برنامه تولید ۱۰ هزار مگاواتی برق خورشیدی کشور سهم داشته باشد.

شناسایی ۱۱ نقطه برای ایجاد نیروگاه‌ خورشیدی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایر رسانه‌ها، علی رضا صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اظهار کرد: خرید تضمینی برق فقط از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی انجام می‌شود.

وی گفت: براساس مصوبه شورای اقتصاد کشور باید در کشور چهار هزار مگا وات نیروگاه خورشیدی بزرگ مقیاس احداث شود اما سازو کار تامین مالی این نیروگاه‌ها با قبل تغییر کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در مورد تامین مالی این نیروگاه ها نیز اظهار داشت: در طرح جدید ایجاد نیروگاه های خورشیدی سرمایه گذار نیروگاه را احداث می کند و دولت در چهار سال بازگشت اصل و سود سرمایه را با تحویل حواله فروش نفت تامین می کند و بدین شکل بعد از چهار سال نیروگاه به طور کامل به وزارت نیرو تعلق می گیرد.

صبوری در مورد استقبال از این طرح نیز اظهار داشت: سود این طرح منطقی تعریف شده و متقاضی زیاد و استقبال خوب است به طوری که در فراخوان سال قبل ۵۰ هزار مگا وات در خواست ثبت شد و پس از پالایش و جمع بندی به این نتیجه رسیدند که در فاز نخست که بزودی آغاز می‌شود چهار هزار مگا وات نیروگاه راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: ۱۱ نقطه در استان برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی شناسایی شده است تا خراسان شمالی نیز بتواند در برنامه تولید ۱۰ هزار مگاواتی برق خورشیدی کشور سهم داشته باشد.

وی اظهار داشت: امسال برای مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی نیز راه اندازی ۲ هزار پکیچ خورشیدی مصوب شده که تا پاپان سال اجرا می شود و با این افراد قرار داد خرید تضمینی ۲۰ ساله خواهیم بست.

براساس آمار سرشماری سال ۹۵ خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و  ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخشهای تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی  تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق است.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول