اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای طرح ویزیت رایگان در مناطق محروم زنجان

مدیر امداد درمان بسیج جامعه پزشکی استان زنجان با اشاه به اجرای طرح ویزیت رایگان در مناطق محروم زنجان گفت: به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد ویزیت رایگان در منطقه کوی فاطمیه در مسجد فاطمه الزهرا (س) توسط بسیجیان کانون بسیج جامعه پزشکی مرکز بهداشت شهرستان زنجان انجام شد.

اجرای طرح ویزیت رایگان در مناطق محروم زنجان

حسین معصومی، مدیر امداد درمان بسیج جامعه پزشکی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به اجرای طرح شهید رهنمون که از سال 1397 در مناطق محروم استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: ما چند کانون بسیج جامعه پزشکی فعال در استان داریم از جمله کانون بسیج بیمارستان موسوی، ولیعصر(عج)، شهید بهشتی، تامین اجتماعی، ستاد دانشگاه علوم پزشکی، کانون بهداشت درمان شهرستان زنجان، کانون بسیج شهرستان خدابنده و شهرستان ابهر که فعال هستند.

مدیر امداد درمان بسیج جامعه پزشکی استان زنجان با اشاره به کانون‌های مذکور تصریح کرد: هر کدام از این کانون‌ها دارای تیم‌های رهنمون هستند که هر تیم رهنمون شامل یک پزشک در تخصص‌های مختلف، ماما، بهداشت، آموزش بهداشت خانواده و... که اقدام به ویزیت رایگان اهالی مناطق محروم می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح شهید رهنمون متشکل از ۲۵ تیم است که هر تیم دارای ۵ نفر از جامعه پزشکی که در مجموع به ۱۲۵ نفر تقسیم شده است و به صورت جهادی در مناطق محروم فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: به هر کدام از تیم‌های رهنمون در بازه زمانی شش ماه اول و شش ماه دوم از سال برنامه‌های را  تدوین و در اختیارشان گذاشته می‌شود تا به صورت برنامه‌ریزی شده پیش‌ بروند. 

مدیر امداد درمان بسیج جامعه پزشکی استان زنجان با اشاره به شناسایی محلات محروم یادآور شد: در هر هفته یکی از گروه‌ها در مناطق محروم که توسط پایگاه‌های بسیج در محلات شناسایی شده مستقر می‌شوند و اقدام به ویزیت رایگان می‌کنند.

معصومی با بیان اینکه مناطق محروم در شهرستان زنجان مناطق کوی فاطمیه، اسلام آباد، کوی مهدیه، نجف‌آباد و مناطق حاشیه نشین شهر هستند که گروه‌های رهنمون در این مناطق حضور پیدا می‌کنند، افزود: در مناطق محروم و حاشیه نشین شهرستان‌های خدابنده و ابهر هم گروه‌های رهنمون در راستایی خدمات رسانی رایگان به نیازمندان مستقر می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه گروه‌های رهنمون علاوه بر ویزیت رایگان با نهاد‌های همچون بهزیستی، بنیاد شهید و خانه سالمندان همکاری می‌کند، بیان داشت: ساعت فعالیت تیم‌های رهنمون از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر در مناطق محروم است که افراد در این بازه زمانی مراجعه کرده و به مشکلات حوزه سلامتی گروه‌ها رسیدگی‌ می‌کنند.

معصومی در رابطه با تهیه دارو‌ برای افراد نیازمند مناطق محروم گفت: با داروخانه‌‌ای که به محل مورد نظر نزدیک است، قرار داد بسته و افراد داروهای خود را یا به صورت الکترونیکی و یا از طریق دفترچه درمانی به صورت رایگان  تهیه می‌کنند.

مدیر امداد درمان بسیج جامعه پزشکی استان زنجان به اجرای طرح ویزیت رایگان در کوی فاطمیه اشاره و خاطرنشان کرد: به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد ویزیت رایگان در منطقه کوی فاطمیه در مسجد فاطمه الزهرا (س) توسط بسیجیان کانون بسیج جامعه پزشکی مرکز بهداشت شهرستان زنجان انجام شد.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱/l

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول