اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ایمن‌سازی بلوار شهید طهرانی مقدم در شهرستان ری/ پرونده مرگ در جاده «سایت» بسته شد

پروژه تعریض و ایمن سازی بلوار شهید طهرانی مقدم(جاده سایت) که به عنوان پرحادثه‌ترین جاده شهرستان ری، جان بسیاری از شهروندان را گرفته بود، پس از سال‌ها وقفه در اجرای پروژه، افتتاح و به بهره برداری رسید.

ایمن‌سازی بلوار شهید طهرانی مقدم در شهرستان ری/ پرونده مرگ در جاده «سایت» بسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، در آستانه سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) پروژه تعریض و ایمن‌سازی بلوار شهید طهرانی مقدم که محل تردد زائران حرم مطهر است، امروز ۱۳ خرداد ماه با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری و مسؤولان محلی افتتاح و به بهره برداری رسید.

بلوار شهید طهرانی مقدم معروف به جاده سایت، در جنوب بهشت زهرا(س) به طول ۲ کیلومتر و عرض ۷ متر یکی از معبرهای مهم بخش کهریزک در شهرستان ری است که راه ارتباطی بین شهرهای کهریزک و باقرشهر را با روستاهای بخش کهریزک برقرار می‌کند.

این معبر در گذشته به دلیل ساختار نامناسب، خطرات زیادی را برای مردم این منطقه رقم زده بود که با راه‌اندازی قطعات جدید بهشت زهرا(س) و تعبیه درب‌های جدید، اتفاقات ناگواری در این معبر روی داد و متاسفانه تعداد زیادی از شهروندان در سایه بی‌تدبیری مسؤولان جان خود را از دست دادند.

اجرای این پروژه به دلیل حفظ جان شهروندان دارای اهمیت زیادی است، ضمن اینکه هماهنگی‌های آن، کار بسیار پیچیده و دشواری نبود، اما متاسفانه طی سال‌های گذشته اقدام جدی برای اجرای این پروژه انجام نشد و خانواده‌های زیادی داغدار عزیزانشان شدند. اکنون با روی کار آمدن دولت مردمی همچنین با پیگیری‌های کارگروه رسانه شورای شهرستان ری، این مهم به نتیجه رسید.

پروژه تعریض و ایمن سازی بلوار شهید طهرانی مقدم شامل تراش آسفالت فرسوده، زیرسازی آسفالت در دو لایه، تاسیسات روشنایی، اجرای دو جزیره جانمایی نیوجرسی و غیره با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال پس از سال‌ها، امروز افتتاح شد تا پرونده مرگ در جاده سایت بسته شود.
 


تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای کمربندی دوم تهران توسط وزیر راه

حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم اظهار کرد: این پروژه یکی از دغدغه‌های مردم بخش کهریزک و باقرشهر بوده که به لطف خداوند با مشارکت دستگاه‌ها امروز به بهره برداری رسید و این سرآغاز یک جهاد برای خدمت به مردم در شهرستان ری است که امیدواریم مانند این پروژه در کوتاه‌ترین زمان بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کنیم.

وی در مورد وضعیت کمربندی دوم تهران گفت: این پروژه یکی از دغدغه‌های اصلی استاندار است و بعد از بازدیدی که چندی قبل از این پروژه داشتیم، با مجمع نمایندگان تهران و وزیر راه جلسه داشتیم که با دستور وزیر ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص داده شد و از طرف شهرستان ری هم ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح ایمن سازی و تعریض این کمربندی در نظر گرفته شده است که پیگیری‌هایی هم با قرارگاه خاتم در خصوص اجرای این پروژه داشتیم و در حال انجام است.

معاون استاندار تهران در خصوص مشکلات کمربندی فشافویه بیان کرد: ما در فشافویه دو طرح اصلی را به جدیت پیگیری می‌کنیم یکی  طرح تعریض جاده اصلی شهر از پلیس راه تا چرم شهر و دیگری کمربندی این شهر است که در مصوباتی که در جلسه اخیر با رئیس جمهور داشتیم آورده‌ایم که با پیگیری‌های مستمر به امید خدا به نتیجه می‌رسد.

زمانی با بیان اینکه در صدد هستیم شرکت‌ها و صنایع نیز در خدمات رسانی به مردم منطقه نقش داشته باشند، تاکید کرد: پیگیر ایمن سازی و برطرف کردن مشکلات جاده منتهی به روستای درسن آباد(جاده گاز) نیز هستیم که به امید خدا پروژه ایمن سازی این جاده نیز انجام می شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول