اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

هشدار امام جمعه برای پیشگیری از تکرار حادثه «متروپل» در خرم آباد

امام جمعه خرم‌آباد گفت: برج‌های دوقلو در میدان ۲۲ بهمن خرم‌آباد نیمه تمام رها شده است، آیا باید حادثه دردناکی مثل آبادان اتفاق بیفتد و عده‌ای آسیب ببیند و زمینه‌ای برای تبلیغ دشمنان فراهم شود تا بعد اقدامی انجام شود.

هشدار امام جمعه برای پیشگیری از تکرار حادثه «متروپل» در خرم آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امام جمعه خرم آباددر خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه خداوند کریم است، اظهار کرد: رسیدن به قله کرامت بدون تقوا ممکن نیست. 

وی با اشاره به دهه کرامت گفت: حضرت معصومه(س) به همراه برادرش امام رضا(ع) آموزگاران تقوا، احسان، کرامت برای همه عصرها هستند، دختران ایران و لرستانی گوهران پاک‌سرشت این بانوی کرامت را الگو قرار دهند. 

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: در روز ۱۲ خرداد بعد از دو سال  فوتی کرونا نداشتیم که جای تقدیر و تشکر از مسؤولان‌ مربوطه این موضوع دارد اما بدانیم که استمرار این وضعیت در گرو عمل به پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن است. 

شاهرخی با اشاره به رحلت امام خمینی(ره) بیان کرد: جاری شدن یاد و نام امام راحل همه آحاد مردم را به سمت اهداف انقلاب هدایت می‌کند و جا دارد به سمت آرمان و ارزش‌های اسلامی و دینی حرکت کنیم. 

وی افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی با اعتماد به مردم نظریه جمهوری اسلامی را ارائه کرد و آن را با آرای مردمی حاکمیت بخشید، جمهوریت و اسلامیت آن برگرفته از مبانی اسلام است و موفقیت دولت و ملت را در پایبندی به احکام اسلامی و سرافرازی یک ملت را در این می‌داند که به سرمایه اجتماعی نظام توجه شود. 

امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: باید در سیاست‌های داخلی و خارجی بر مبنای اهداف امام راحل به احکام اسلامی، اعتماد به مردم و انتخابات با تجلی اراده مردم دانستند پایبند باشیم چراکه اسلامی را که امام تبیین کرد همان اسلام ناب محمدی است. 

شاهرخی ابراز کرد: اسلام مد نظر بنیانگذار انقلاب اسلامی، ضد ویژه خواری، ضد فساد، ضد استکبار و اشرافی گری و اسلامی انقلابی، عدالتخواه و معنویت‌گرا است.

وی بیان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی را رواج داد و بنابراین باید تلاش کنیم که نظام جمهوری اسلامی را به عنوان بزرگترین امانت امام از آسیب‌های احتمالی محفوظ کنیم و ان‌شاءالله در مراسم بزرگداشت روز ارتحال امام راحل در مرکز استان که روز شنبه در مصلا برگزار می‌شود، شرکت و در این مناسبت‌های مهم مشارکت کنید.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به ریزش ساختمان متروپل در آبادان اظهار کرد: در این حادثه هیچ کدام از اصول فنی، مهندسی و ایمنی رعایت نشد که جان باختن جمعی از هموطنان را در پی داشت و موجب غم و اندوه ما شد که تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان صبر و شکیبایی را از خداوند خواستارم‌. 

شاهرخی گفت: پیشگیری از وقوع چنین حوادثی بسیار مهم است و همه مسؤولان در حوزه قلمرو خود مراقبت کنند که چنین مسائلی پیش نیاید، در لرستان نیز  دستگاه‌های دولتی و خصوصی مراقبت کنند، چرا که سال‌ها ساختمانی با نام برج دوقلو در میدان ۲۲ بهمن خرم‌آباد و پارک صخره‌ای سال‌ها نیمه کاره مانده، آیا باید حادثه دردناکی اتفاق بیفتد و عده‌ای آسیب ببیند و زمینه‌ای برای تبلیغ دشمنان فراهم شود. 

وی تاکید کرد: بتن‌های سیمانی برج دوقلو توسط جرثقیل سال‌ها است نگهداری می‌شود که اگر در اثر سرما یا گرما و یا هر دلیل دیگری سقوط کند فاجعه جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت. 

امام جمعه خرم آباد ابراز کرد: در دیدار با مسؤولان دستگاه‌های مرتبط بارها به این موضوع اشاره کرده‌ام چرا که مردم از این وضعیت ناخشنود هستند و این‌بار نیز تذکر می‌دهم باید قبل از وقوع حادثه پیشگیری شود اگر تذکر من به جا است اقدام کنید چرا که محل احداث این برج‌ها پر تردد است. 

شاهرخی با اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی و مبارزه با گران‌فروشی، افزود: مسوولان متعهد شده بودند که افزایش قیمت تنها در چهار قلم کالای اساسی رخ می‌دهد اما شاهد افزایش قیمت برخی کالاها نیز هستیم که خلاف تعهدی است که داده شده و لازم است در این راستا مبارزه با گران‌فروشی استمرار یابد. 

وی اضافه کرد: رئیس جمهور در سفر خود به لرستان گفتند لرستان در محور اشتغال ویژه ببینیم که در این راستا باید صنایع تبدیلی به مرحله تولید و اشتغال بازگردند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است و طبق این سخن ریاست جمهوری با توجه به وضعیت کنونی هنوز به لرستان ویژه نگاه نشده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول