اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خطیب جمعه بیرجند: شخصیت کم‌نظیر امام خمینی(ره) ذخیره عالم شیعه است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: شخصیت کم نظیر امام راحل ذخیره عالم شیعه است؛ مقام معظم رهبری با همان صلابت راه امام راحل را تاکنون پیموده‌اند و ایشان در خصوص امام راحل می‌فرمایند که شخصیتی آن چنان بزرگ بود که در میان بزرگان و رهبران جهان و تاریخ، به جز انبیا و اولیای معصومین(علیهم السلام)، به دشواری می توان کسی را با این ابعاد و این خصوصیات تصور کرد.

خطیب جمعه بیرجند: شخصیت کم‌نظیر امام خمینی(ره) ذخیره عالم شیعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی امام جمعه موقت بیرجند، امروز ۱۳ خرداد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: کسانی که اهل ایمان و آخرت هستند برای جهان ابدی سرمایه گذاری می‌کنند.

وی گفت: شخصیت کم‌نظیر امام راحل ذخیره عالم شیعه است؛ مقام معظم رهبری با همان صلابت راه امام راحل را تاکنون پیموده‌اند و ایشان در خصوص امام راحل می فرمایند شخصیتی آن چنان بزرگ بود که در میان بزرگان و رهبران جهان و تاریخ، به جز انبیا و اولیای معصومین(علیهم السلام)، به دشواری می توان کسی را با این ابعاد و این خصوصیات تصور کرد.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: شخصیت یگانه امام راحل دست نیافتنی و جایگاه ایشان دور از تصور است در حالی که دشمنان با تمام وجود برای نابودی دین تلاش می‌کردند امام راحل بود که اسلام ناب محمدی را زنده کردند و سبب ورود حقیقت اسلام به متن جامعه و حکومت شدند.

نوفرستی ادامه داد: امام راحل آنگونه اسلام ناب را باصلابت منتشر کرد که رئیس جمهور شوروی گفت که ایشان انگار از ما انتظار دارند به قم بیاییم و درس دین بیاموزیم.

وی با اشاره به اینکه احیای فرهنگ اسلام توسط امام راحل به ما نشان داد که باید به خدواند تکیه کنیم، افزود: امام راحل به ما آموختند که اگر به خداوند تکیه کنیم پیروز خواهیم بود و این حقیقت پیامبر گرامی اسلام(ص) را در مدیریت به زیبایی نشان دادند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: انسان وقتی به جایگاه معنوی می‌رسد از خداوند می‌ترسد و امام راحل به این جایگاه رسیدند و در هر جایی از زندگی فردی، اجتماعی و عرصه‌های سیاسی و بین المللی که این باور و اعتقاد را با تمام وجود حس کردیم قطعا پیروز بودیم.

نوفرستی اضافه کرد: امام راحل با تقویت این باور و عقیده تکیه به خداوند در مردم قدرت پوشالی رژیم طاغوت را در هم شکستند.

وی با بیان اینکه ۳۳ سال دوران امامت مقام معظم رهبری بعد از امام راحل لطف الهی است، گفت: مردم ایران لیاقت دارند زمینه ساز ظهور جهانی امام زمان (عج) باشند و امروز موقعیت خوبی برای جهان اسلام فراهم شده است و شاهد شکست‌های پی‌درپی دشمنان هستیم.

امام جمعه موقت بیرجند در خصوص زمان رحلت امام راحل بیان کرد: میلیون‌ها نفر در مراسم رحلت امام راحل شرکت کردند و انسان در آن زمان با تمام وجود حس می‌کرد که مردم ایران ضمن تشییع امام راحل از رهبر آینده خود حمایت می‌کنند و هنوز هم داغ از دست دادن امام راحل برای مردم ایران اسلامی تازه است.

نوفرستی در خطبه‌های دوم نماز با بیان اینکه خداوند با کسانی است که اهل تقوا و عمل خالصانه باشند، افزود: در کنار تقوا پیوسته عمل صالح و نیک مطرح است و در وجود انسان نور ایمان و حق بتابد و در عملش تجلی کند.

وی به شهدای پانزده خرداد اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۵ هزار نفر را در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در قم به شهادت رساندند و این حادثه زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت جهانی حضرت حجت (عج) شد.

امام جمعه موقت بیرجند در خصوص سفر رئیس‌جمهور تاجیکستان به ایران تصریح کرد: این نوع سفرها آثار و برکات بسیاری دارد و باعث پیوند ایران با بسیاری از کشورها می‌شود و این همدلی‌ها می‌تواند سبب بهبود مسائل اقتصادی کشور شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵/د/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول