اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مکتب سرشار از عقلانیت و عدالت امام(ره) با قدرت ادامه دارد

امام جمعه بندرعباس گفت: مکتب امام بواسطه عقلانیت، معنویت و عدالت در آن ماندگار شد و این راه با قدرت ادامه خواهد داشت.

مکتب سرشار از عقلانیت و عدالت امام(ره) با قدرت ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام محمد عبادی زاده امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: میلاد با شکوه کریمه اهل بیت (علیها السلام) و ولادت باشکوه امام رضا (ع) به دهه کرامت نام گذاری شده و این فرصتی برای پرداختن به کرامت اهل بیت و برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای است.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت امام راحل، مکتب امام خمینی(ره) را سرشار از عقلانیت، معنویت و عدالت دانست و گفت: امام به مردم ایمان داشت و در ماجرای کودتای نوژه فرمود که زمینه حفظ صدا و سیما را فراهم کنید تا من با مردمم سخن بگویم و امام از همان روزهای آغازین، همه چیز را به مردم واگذار کرده بود.

ویژگی‌های ممتاز مکتب امام 

امام جمعه بندرعباس از به رای نهادن اصل حاکمیت از سوی امام راحل به عنوان اوج باور او به نقش مردم در حاکمیت یاد کرد و افزود: امام در برابر ستمکاری دشمنان ایستاد و اعتماد به نفس را در ملت ایران احیا کرد و با معنویت خالص موجود در مکتب و اندیشه خود، همه کارها را برای خدا قرار می‌داد و وقتی او خبر آزادی خرمشهر را شنید، فرمود که خدا خرمشهر را آزاد کرد.

عبادی‌زاده به ماجرای طبس و نابودی آمریکایی‌ها در این ماجرا اشاره و خاطرنشان کرد: امام ماجرای طبس را جلوه‌های قدرت خدا دانست و خلوص در وجود او سبب شده بود که مردم به او باوری عمیق بیابند و رمز پیروزی نهضت و تداوم انقلاب اسلامی نیز همین عامل بود.

وی اصرار امام راحل به عدالت و ضرورت توجه به محرومین و کوخ نشین‌ها و برحذر داشتن مسؤولان از رفتار کاخ نشینی را نشانه دیگری از توجه مکتب امام به مفهوم عدالت از علل ماندگاری این مکتب دانست و اضافه کرد: بواسطه همین ویژگی‌ها در مکتب امام خمینی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که این انقلاب بدون نام امام خمینی در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست.

آیت الله خامنه‌ای حاصل انتخاب کشفی خبرگان رهبری بود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در ادامه اظهارات خود به تلاش دشمن برای پیاده‌سازی توطئه‌های خود پس از رحلت امام راحل اشاره و بیان کرد: شخصیت رهبر عزیز انقلاب که ذخیره انقلاب بود، راه امام را ادامه داد و انتخاب کشفی خبرگان رهبری سبب بالندگی انقلاب اسلامی ملت ایران شد.

عبادی‌زاده عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی حکیم جامع الکلمه‌ای است که بحمدالله توانسته با استمرار انقلاب اسلامی، در برابر جریانات مختلف نفاق داخلی و مستکبران خارجی بیایستد و یکی از دلایل اصلی رسیدن انقلاب به 44 سالگی با وجود انبوهی از دشمنی‌ها با همان شعارها و آرمان‌ها، رهبری هوشمندانه و داهیانه آیت الله خامنه‌ای و پای کار بودن مردم بوده است و امیدواریم خدا نعمت شکر وجود رهبری را به ما عنایت فرماید.

امامزادگان حلقه ارتباط مردم با اهل بیت هستند

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به تجلیل از امامزادگان در ایام دهه کرامت اشاره و یادآور شد: امامزادگان ستاره فروزان و حلقه ارتباط مردم با اهل بیت عصمت و طهارت است و محبت خاندان پیامبر ما را به پیامبر و آل معصومش نزدیک‌تر می‌کند و امیدوارم روز به روز توجه مردم به امامزادگان بیشتر و بیشتر شود و از طریق این عزیزان بتوانند خود را به اهل بیت نزدیک‌تر کنند.

امام جمعه بندرعباس درباره روز جهانی محیط زیست نیز گفت: قطعا جزو وظایف همه ما است که از محیط زندگی خود حفاظت کنیم.

کار پارلمان عراق ستودنی است

عبادی‌زاده به تلاش دشمنان اسلام در به انزواکشاندن موضوع فلسطین را نیز مورد اشاره و از کار پارلمان عراق در جرم انگاری سفر به اسراییل و همکاری با رژیم اسراییل به عنوان کاری بزرگ یاد و تصریح کرد: این اقدام که حتی حق گردشگری و تردد صهیونیست‌ها به عراق را ممنوع داشته و جرم انگاشته، نشانه جهت‌گیری خوب حاکمیت عراق است.

جنایت در مدارس آمریکا نشانه نابودی آنها از درون است

وی به جنایات گسترده و خشونت مسلحانه در مدارس آمریکا نیز اشاره و گفت: یک خودکشی در ایران رخ می‌دهد آن را صدها بار در رسانه‌های استکباری بزرگنمایی می‌کنند ولی وقتی یک دانش آموز 20 همکلاسیش را می‌کشد حتی یک جمله نمی‌گویند اما اینها نشان آن که جامعه آمریکا از درون رو به نابودی است.

انتهای پیام/۳۷۲۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول