اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

عضو مجلس خبرگان: کمک کردن به مقام ولایت واجب است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز کمک کردن به ولایت از هر واجبی واجب‌تر است.

عضو مجلس خبرگان: کمک کردن به مقام ولایت واجب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، آیت الله غیاث‌الدین طاهامحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در آیین گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و حماسه خونین ۱۵ خرداد که به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر در محل سالن اجتماعات اداره اوقاف اسلامشهر با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولین و کارکنان ادارات برگزار شد، اظهار کرد: امروز کمک کردن به مقام ولایت از هر واجبی واجب تر است، ولایت مقام و جایگاه والایی در جامعه دارد که باید هر کسی به اندازه توان خود برای حفظ و ارتقاء آن بشتابد.

آیت الله طاهامحمدی با اشاره به حماسه ۱۵ خرداد و آثار آن در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، افزود: صدها هزار شهید، جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس، مدیون شهدای ۱۵ خرداد و شهدای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هستند، شهدایی که امیدی به پیروزی نداشتند و شکنجه‌های عوامل رژیم طاغوتی را تحمل می کردند، درجات بالاتری دارند.

وی بیان کرد: متاسفانه نقش شهدای قبل از پیروزی انقلاب مغفول مانده و مورد توجه قرار نگرفته و ما در حق آنها جفا کرده ایم، امروز باید در این چنین محفلی این دین را ادا کنیم و یاد و خاطره آنها را گرامی بداریم، وقتی قدرشناسی در جامعه مورد غفلت قرار گیرد و قدردانی درست نباشد، شکرگزاری معنا ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت، تاکید کرد: خداوند می فرماید در میان همه خلایق عالم تاج کرامت را بر سرانسان نهاده ایم، حالا ما از این تاج کرامت چقدر استفاده و قدردانی می کنیم، بحثی است که باید توسط اندیشمندان و عالمان بیشتربه آن  پرداخته شود.

وی با اشاره به احادیث و روایات معتبر دینی اسلام، گفت: بر اساس احادیث ائمه معصومین در میان ملت های مسلمان ثواب زیارت امام رضا(ع) در مقایسه با ثواب زیارت ۱۱ امام معصوم که همگی مظلومانه به شهادت رسیدند، بیشتر از همه است، با در نظر گرفتن این مطلب الان شیطان بزرگ آمریکا با استفاده از فضای مجازی و رسانه های جمعی درتلاش است، افکار عمومی مردم را منحرف متلاشی و سمی کند.

آیت الله طاهامحمدی با بیان اینکه هیچ آفتی در اسلام از آفت خشکه مقدسی بدتر نیست، افزود: امروز دشمنان اسلام که از همه جا ناامید شده اند، در تلاش هستند از آفت خشکه مقدسی و عوام فریبی مردم بیشترین بهره را ببرند، برای ترویج این افکار و دیدگاه ها باید کاری کرد، شیعه باید آتش فشان علم ومحفل ائمه اطهار باشد، کرامت انسان به این است بسیاری از حقایق ما گذراست.

وی با بیان اینکه حفظ ایام الله واجب است، گفت: اگر ایام‌الله فراموش شود، مردم خودشان را فراموش می کنند، بزرگترین مصیبت انسان این است که خدا بلایی بر سر انسان می آورد که انسان خودش را فراموش کند، در آخرالزمان مردم خدا را فراموش کرده و پول پرست و دنیا پرست می شوند، یوم الله روز استثنایی است که یک دنیا خیر و برکت و آزادی برای مردم می آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امام خمینی(ره) به ایران هویت بخشید، زمانی ایران در مستعمره استکبار بود، که با شکل گیری انقلاب، ایران اسلامی استقلال و هویت پیدا کرد، زمانی بود که در ایران امکان تولید سیم خاردار وجود نداشت، اما امروز اقصی نقاط جهان استکبار از تیررس موشک های ایران در امان نیستند.

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس اگر عاشورا نبود، ما شکست می خوردیم امروز یکی از یوم الله های فراموش شده از دوران اسلام ۱۴۰۰ ساله، روز عید غدیر است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد، در حالی که عاشورا فرزند غدیر خم است، عاشورا در تمام جهان شناخته شده ولی غدیر مظلوم و ناشناخته باقی مانده، در حق غدیر خم ظلم و جفا شده است.

آیت الله طاهامحمدی با اشاره به نقش علم و معرفت در جامعه، خاطرنشان کرد: هرکس در هر مقامی از علم و معرفت است  و فکر می کند این اندازه کافی است، بداند که جاهل است علم نهایت ندارد و شیعه باید آتش نشان معرفت و علوم اسلامی باشد، امروز کمک کردن به مقام ولایت از هر واجبی واجب تر است.

انتهای پیام /۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول