اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آبرسانی به ۱۴روستای بشاگرد تا پایان امسال انجام می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: تا پایان امسال ۱۴ روستای بشاگرد با جمعیت چهار هزار و ۳۷۰ نفر از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد.

آبرسانی به ۱۴روستای بشاگرد تا پایان امسال انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بشاگرد، عبدالحمید حمزه‌پور در حاشیه سفر مشترک با استاندار هرمزگان به این شهرستان اظهار داشت: اتصال روستاهای واقع در مسیر خط انتقال آب جگین-سردشت و سهران-گوهران به این منبع را باعث افزایش بهره‌مندی جمعیت  بشاگرد از آب شرب پایدار خواهد شد.

وی در بررسی وضعیت آب بخش‌های مرکزی، گوهران، گافر و پارامون با بیان اینکه ۹۵ درصد جمعیت این شهرستان روستایی و بالاترین پراکندگی در هرمزگان را دارند، افزود: عمده روستاهای بشاگرد در مناطق صعب العبور واقع شده که به دلیل عدم زیرساخت مناسب از جمله راه، سرعت اجرای پروژه‌ها کاهش یافته و هزینه‌های بیشتری نیز برای اجرای طرح‌های آبرسانی نیاز است.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به پیش‌بینی آبفا برای بهره‌مندی روستاهای بشاگرد از آب پایدار و توجه ویژه استاندار هرمزگان نسبت به افزایش بهره‌مندی مناطق محروم از آب پایدار تصریح کرد: سد جگین و سهران ۲ منبع پایدار آبی این شهرستان به شمار می‌روند که اتصال روستاهای مسیر به این خطوط نگرانی تامین آب عمده جمعیت بشاگرد را مرتفع می‌کند.

حمزه‌پور ادامه داد: در حال حاضر هشت روستا و یک شهر  با جمعیتی بالغ بر ۶ هزار نفر از خط انتقال جگین به سردشت و ۱۳ روستا و یک شهر با جمعیتی افزون بر هشت هزار نفر از خط انتقال سد سهران به گوهران از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند که این دو منبع آبی پایدار(جگین و سهران) ظرفیت تامین آب شرب بیش از ۸۰ روستا و ۲ شهر سردشت و گوهران را دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر دو سد جگین و سهران، منابع تامین آب روستاهای بشاگرد از طریق ۳۷ دهنه چشمه و ۳۰ حلقه چاه تامین می‌شود که با اتصال به خط انتقال جگین -سردشت و سهران - گوهران ضمن پایداری باعث ارتقای کیفیت آب مورد نیاز آن‌ها خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه با اشاره به مصوبه سفر استاندار هرمزگان به این شهرستان از برنامه‌ریزی برای تحقق خواسته های مردمی خبر داد و گفت: با حمایت استاندار ۱۴ روستا با جمعیت چهار هزار و ۳۷۰ نفر تا پایان امسال با تکمیل عملیات اجرایی از نعمت آبشرب برخوردار خواهند شد.

حمزه پور خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته هشت پروژه از مجموع پروژه‌های یاد شده از محل اعتبارات استانی و ۶ پروژه از محل اعتبارات کارگروه رفع محرومیت مکران پیش بینی شده است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول