اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پاسخ دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به یک مطالبه مهم/ خط و نشان برای تورهای غیرمجاز

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری از برخورد با تورهای گردشگری غیرمجاز استان و سایر استان‌هایی که وارد کهگیلویه و بویراحمد می‌شوند خبر داد.

پاسخ دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به یک مطالبه مهم/ خط و نشان برای تورهای غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، برگزاری تورهای مختلط تحت عنوان کوهنوردی و گردشگری و عدم رعایت برخی مسائل مسئله‌‌ای بود که بارها مورد انتقاد مسئولان استان قرار گرفت.

حتی در نشست هفته گذشته شورای حجاب و عفاف که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد مدیرکل امور بانوان و خانواده از برگزاری این تورها و عدم رعایت حجاب و عفاف در این تورها ابراز نگرانی کرد.

امروز معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با ارسال مصوبات الزام‌آور نسبت به این مطالبه مهم پاسخ داد و آمده؛

طی دو ساله اخیر تورهای مختلط بدون ضابطه فاقد مجوز یا بعضاً مجوزدار تحت اسم ادارات مختلف از جمله ورزش و جوانان یا اداره گردشگری یا فاقد نام و نشان و آزاد برای کوهنوردی و طبیعت گردی وارد استان شده یا در استان عضوگیری و به نقاط مختلف گردش یا خارج از استان تور برقرار می‌کنند صرف نظر از انواع مسئولیت‌ها و خطراتی که اینگونه تو را تهدید می کند سرقت مزاحمت صدمات جسمی و روحی مستندات موجود حکایت از ترویج اباحی گری اختلالات نامشروع و غیر متعارف زن و مرد و تحت نوجوانان کمتر از ۱۵ سال داشته و امر تبلیغ آنها در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

لذا پیرو دغدغه نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و نگرانی بسیاری از والدین ظرف مدت یک هفته نسبت به شناسایی و کسب اطلاعات و اخبار دقیق متولیان برگزاری چنین تورهایی اقدام، مجوز قانونی آنها بررسی و در صورتی که دارای مجوز باشند نسبت به تذکر کتبی به تمام متولیان چنین تورها و اخذ تعهد از نامبردگان به جهت رعایت موازین شرعی و قانونی اقدام و نتیجه به این معاونت اعلام شود.

در صورتیکه تورها فاقد مجوز باشند متولیان آن سریع به پلیس اماکن معرفی و مورد شناسایی قرار گرفته و در صورت تمایل به تداوم کار باید از ادارات متولی گردشگری خاصه میراث فرهنگی مجوز کسب کرده و تا زمان کسب مجوز هرگونه فعالیت ممنوع و در صورت اقدام با برخورد قضایی مواجه می‌شود.

در صورت عدم تمکین این افراد نسبت به قانون ضمن رصد اطلاعاتی افراد در فضای حقیقی و مجازی مراتب به دادستان‌ها در حوزه‌های محل برگزاری تورها تحت عنوان اعلام جرم منعکس و رونوشت برای معاونت ارسال شود.

نیروی انتظامی یا سایر ضابطین موظف هستند در صورتی که تور‌های مشابه در حوزه‌های قضایی استان مشاهده شود( مربوط به استان و سایر استان‌ها) از مسئول مجوز را مطالبه کنند که در صورت فاقد مجوز بودن مراتب به دادستان اعلام و تور به مبدا اولیه هدایت شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول