اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

با صرف ۱۰ میلیارد اعتبار بیشتر فاجعه متروپل رخ نمی‌داد/ مسوولین و کارشناسان زیادی از نقص ساخت با خبر بودند

نماینده تام الاختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حادثه متروپل گفت: مالک ساختمان متروپل با ۲۰۰ میلیارد ریال اقدام به احداث آن کرده بود که اگر ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر برای مقاوم سازی آن هزینه می‌کرد شاهد چنین حادثه‌ای نمی‌شدیم.

با صرف ۱۰ میلیارد اعتبار بیشتر فاجعه متروپل رخ نمی‌داد/ مسوولین و کارشناسان زیادی از نقص ساخت با خبر بودند

مصطفی متدین نماینده تام الاختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حادثه متروپل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اطلاعات زیادی از ساختمان متروپل در دست نیست اما آنچه که مشهود است ساخت ۱۱ طبقه بجای ۶ طبقه آن هم در زمینی سست است.

وی افزود: عوامل زیادی در ریزش ساختمان نقش داشتند اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم. طبق گفته‌ها تذکرات زیادی درخصوص تقویت ستون‌ها داده شده که متاسفانه به آن توجه نشده است.

نماینده تام الاختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حادثه متروپل گفت: مصالح ساختمانی به کار رفته در متروپل از جمله سیمان، بتن، ورقه‌ها و ... از استاندار لازم برخوردار نبودند، حتی اجرای سقف وافل با ستون‌های فلزی زیاد توصیه نمی‌شود که متاسفانه در متروپل این اتفاق صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مالک این ساختمان با ۲۰۰ میلیارد ریال اقدام به احداث آن کرده بود که اگر ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر برای مقاوم سازی آن هزینه می‌کرد شاهد چنین حادثه‌ای نمی‌شدیم.

مصطفی متدین تصریح کرد: کارشناسان و مسوولان زیادی از نقص، ضعف و تخلفات رخ داده در ساخت این ساختمان باخبر بودند اما هیچ‌گاه آن را بطور جد دنبال نکردند‌.

وی بیان کرد: این سهل انگاری را هم در پلاسکو شاهد بودیم به گونه‌ای که آتش‌نشانی بارها اخطارهای لازم را داده بود که با بی توجهی به آن‌ها شاهد اتفاقی مشابه متروپل شدیم.

سازه باقی مانده بسیار سست هست

متدین عنوان کرد: بقایای ساختمان متروپل بسیار سست است و از ما خواسته شده که برای تعیین چگونگی تخریب بررسی لازم را انجام دهیم.

وی اذعان کرد: هنوز انتخاب دقیقی درخصوص نوع تخریب انجام نشده اما در تصمیم‌گیری‌ها بار روانی موضوع و ایمنی کار نیز ملاک است.

نماینده تام الاختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حادثه متروپل گفت: نیروهای انسانی و ماشین آلات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از همان ابتدا وقوع حادثه در عملیات آوار برداری حضور دارند و همچنان ۸۵ نفر از نیروهای اسن قرارگاه در محل حادثه مشغول امداد رسانی هستند.

وی ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان امین اموال مردم اقدام به تخلیه اموال منازل و مغازه‌های اطراف متروپل کرد و بعد از عملیات جست‌وجوی مفقودین ۶ خودروی سالمی که در پارکینگ متروپل هستند را به همراه دیگر اموال مردم تخلیه خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول