اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

قیمت نان در طرح ساماندهی نانوایی‌ها تغییر نمی‌کند

استاندار همدان با بیان اینکه با طرح ساماندهی نانوایی‌ها، قیمت نان مصرفی مردم تغییری نخواهد کرد گفت: تا ۳۱ خرداد دستگاه پوز در تمام نانوایی‌های استان نصب و فعال می‌شود.

قیمت نان در طرح ساماندهی نانوایی‌ها تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در شورای آرد و نان استان با تأکید بر صیانت از بیت‌المال اظهار کرد: مبلغ قابل توجهی از یارانه‌های دولتی سالانه به آرد اختصاص داده می‌شود که باید صرف پخت نان برای مردم شود.

وی گفت: در بعضی موارد این آرد به شکل آزاد و خارج از شبکه به فروش می‌رسید یا قاچاق می‌شد که این موضوع اتلاف هزینه‌های بیت‌المال و نارضایتی مردم را به دنبال داشت.

استاندار همدان افزود: دولت سیزدهم در یک اقدام شجاعانه اجرای طرح مردمی‌سازی اقتصاد و توزیع عادلانه یارانه‌ها هدفمند را کلید زد که بدون تغییر نرخ نان با سازوکار جدید و از طریق نصب کارتخوان‌های هوشمند در نانوایی‌ها این موضوع را کنترل می‌کند.

وی گفت: با فعال شدن سامانه جدید خرید نان، از هر گونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری و انگیزه و زمینه بروز تخلف از سوی نانوایان حذف می‌شود. 

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه اجرای این طرح در استان زنجان به عنوان پایلوت آغاز شده و نواقص احتمالی آن ارزیابی و رفع خواهد شد گفت: همدان با تجهیز یک‌هزار و ۷۵۰ نانوایی از ۲ هزار نانوایی به دستگاه پوز هوشمند در رتبه برتر کشوری قرار دارد و تا ۳۱ خرداد این دستگاه در تمام نانوایی‌های استان نصب و فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح افزایش قیمت نداریم و محدودیتی برای خرید نان وجود ندارد اظهار کرد: در قالب این طرح، شهروندان باید برای خرید نان از کارت‌های بانکی خود استفاده کنند.

استاندار همدان گفت: با فعال شدن این سامانه و خرید کارتی نان به واحدهای خبازی عرضه کننده نان با قیمت مصوب صنف و صنعتی، یارانه پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: طرح استفاده از دستگاه پوز، یک داشبورد مدیریتی است که میزان فروش نان، تعداد افراد مراجعه کننده به نانوایی، ساعات کار واحد نانوایی و اوج کار را نشان می‌دهد و مجهز به جی پی اس است.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول