اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ورود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مراغه/بنیاد ملی آذربایجان راه‌اندازی می‌شود

همزمان با سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد مراغه شد و در یادمان شهدای گمنام به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

ورود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مراغه/بنیاد ملی آذربایجان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، مهدی اسماعیلی پس از ورود به شهر مراغه با حضور در یادمان شهدای گمنام به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

وی با حضور در بیمارستان ۶۴ تختخوابی سهند ارتش از این طرح نیمه تمام ۲۳ ساله بازدید کرد.

دیدار با خانواده شهیدان کرمی، دیدار با استاد کریمی شاعر اهل بیت و صاحب دیوان رنگارنگ، بازدید از موسسه قرآنی هدایت، شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان، دیدار با مردم و نخبگان از برنامه‌های بعدی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه به مراغه خواهد بود. 

تخصیص اعتبار و تکمیل آزادراه مراغه هشترود، ساخت کنارگذر جنوبی، تکمیل بیمارستان سهند ارتش، توسعه گردشگری، اشتغال جوانان اصلی‌ترین مطالبه مردم مراغه از رئیس جمهور در سفر به آذربایجان‌شرقی است.

وزیر ارشاد صبح امروز نیز در بدو ورود به تبریز اظهار داشت: آذربایجان  ظرفیت‌های فرهنگی کم‌نظیری یا حتی بی‌نظیری دارد و به همین جهت در حوزه‌های مختلف  فرهنگی هم برای خود استان و نیز فرااستانی مستعد برنامه‌ریزی‌های متعدد است.

وی تاکید کرد: در کنار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی موضوع فعال‌سازی بنیاد آذربایجان را به عنوان یک بنیاد ملی و بین‌المللی پیگیری کرده و ان‌شاءالله در این سفر تدوین خواهیم کرد تا تقدیم مردم و فرهنگ دوستان شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: در دوره جدید و با هدف دیپلماسی فرهنگی در منطقه به دنبال کارهای مهم در عرصه فرهنگ هستیم که فعال‌سازی بنیاد ملی آذربایجان یکی از مهم‌ترین این اقدامات در جهت تحقق برنامه‌های ماست.

وی در ادامه به تکمیل مقبرة‌الشعرا تبریز نیز اشاره کرد و گفت: از سفر دوره قبل برای تکمیل مقبرة‌الشعرا اعتباری اختصاص گرفته بود در این سفر رئیس جمهور هم بنا داریم آنچه که مورد نیاز است تامین کنیم،  چراکه امسال بنا داریم تا به مجموعه بزرگ فرهنگی و هنری سر و سامان بدهیم تا عقب‌ماندگی ها به‌خصوص در استان‌ها جبران شوند.

انتهای پیام/60007/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول