اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

فعالیت‌های مجازی زیر ذره‌بین شورای فضای مجازی استان قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با افرادی‌ که در فضای مجازی تحت هر عنوان با هر موضوعی یا عناوین مختلف بخواهند با آبرو و حیثیت دیگران بازی کنند و اقدامات مجرمانه و خلاف امنیت اخلاقی، اموال و کلاهبرداری انجام دهند برخورد قاطعانه صورت می‌گیرد.

فعالیت‌های مجازی زیر ذره‌بین شورای فضای مجازی استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی شعبانی در حاشیه بازدید از روستای ابراهیم آباد کوهپایه‌ شهرستان آبیک در جمع خبرنگاران تغییر کاربری غیرمجاز اراضی را تجاوز و تعرض به حقوق دیگران دانست و اظهار کرد: هر تغییر کاربری و احداث بنایی مستلزم ارائه خدمات مختلف در قالب واگذاری انشعابات است که استان قزوین از تمام ظرفیت‌ها برخوردار نیست که هرکسی درخواست احداث باغ و بنایی کند، مساعدت شود چرا که قانون محدودیت‌هایی گذاشته  و هر کس بخواهد قانون پذیر نباشد بدون نیاز به شکایت و طرح پرونده، ماموران جهاد کشاورزی در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی زراعی و باغها می‌توانند نسبت به قلع و قمع آنها اقدام کنند.

وی افزود: در برخورد با افرادی که تعداد آنها اندک است و از مسیر قانونی تخلف می‌کنند و از مقررات و قوانین فاصله می‌گیرند تعارفی نداریم و کوتاه نمی‌آییم چرا که خسارتی است که به خودشان ضربه می‌زند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: افرادی که قصد بهینه سازی و محصور کردن باغها و زمین‌های خود را دارند باید بدانند که محدودیت‌هایی وجود دارد و نصابهایی تعریف شده و در قالب نصابها، می‌توان مجوزها را صادر کرد.

شعبانی اضافه کرد: اگر مواردی وجود داشته باشد که بدون در نظر گرفتن مصالح مردم و استان قزوین با هر شکل و بهانه‌ای مجوز الحاق به بافت صادر شده باشد، مسئولانی که اقدام به تصویب این الحاقیه کرده‌اند باید پاسخگوی عملکرد خود باشند؛ کار غیرقانونی از مردم و مسئولان را نمی‌پذیریم چه بسا برخورد دستگاه قضایی با مسئولان متخلف نسبت به مردم عادی و شهروندان تندتر و قاطعتر خواهد بود.

پیگیر تامین قضات هستیم 

وی در خصوص تامین قضات در شهرستان آبیک توضیح داد: در سفر سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان قزوین مصوب شد تعدادی از قضات به استان اختصاص یابد و پیگیر این موضوع هستیم از سویی، در این سفر پیگیری کردیم مجوز برگزاری دوره کارآموزی قضات به استان داده شود تا بتوانیم تعداد قابل توجهی قاضی جذب کنیم.

این مقام قضایی از تهیه و تنظیم پیش نویس شورای عالی فضای مجازی استان قزوین و قرار داشتن آن در مرحله نهایی خبر داد و گفت: مسئولان استانداری، قضایی، سپاه، نیروی انتظامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ترکیب این شورا هستند  و برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌هایی انجام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: با افرادی‌ که در فضای مجازی تحت هر عنوان با هر موضوعی یا عناوین مختلف بخواهند با آبرو و حیثیت دیگران بازی کنند و اقدامات مجرمانه و خلاف امنیت اخلاقی، اموال و کلاهبرداری انجام دهند برخورد قاطعانه و مجدانه صورت می‌گیرد.

حمایت دستگاه قضایی از صنعت 

شعبانی همچنین در دیدار با مدیرعامل شرکت مژده وصل شهرستان آبیک تولیدکننده قطعات خودرو به حمایت دستگاه قضایی از تولید و صنعت و رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان و صاحبان صنایع اشاره و بیان کرد: در صورت ترک فعل و عدم همکاری مسئولان ادارات برای پیشبرد روند فعالیت‌ها و اقدامات، تولیدکنندگان و صاحبان می‌توانند به دستگاه قضایی اطلاع دهند تا پیگیری لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت دین اسلام به جایگاه تولید، اشتغال و اقتصاد افزود:  در نظام اسلامی بر همین مبنای قانون اساسی و قوانین موجود، نگاه جامع به تولید و اشتغال لحاظ شده که در عمل آن طور که باید و شاید است، به آن توجه نشده و موجب می‌شود‌ افراد دیگر از این فضا به نفع منافع شخصی استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول