اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

احتمال فروش پهپادهای پیشرفته «اِم‌کیو-۱» آمریکایی به اوکراین

برخی منابع می‌گویند دولت آمریکا قصد دارد پهپادهای تهاجمی پیشرفته‌ای را که قابلیت مجهز شدن به موشک‌های «هل‌فایر» را دارند، به اوکراین بفروشد.

احتمال فروش پهپادهای پیشرفته «اِم‌کیو-۱» آمریکایی به اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از اعلامیه مقام‌های آمریکایی مبنی بر فروش سامانه‌های موشکی دوربرد به اوکراین، اکنون گفته می‌شود واشنگتن در پی ارائه پهپادهای پیشرفته تهاجمی به کی‌یف است.

خبرگزاری «رویترز» بامداد پنجشنبه به نقل از منابع مطلع گزارش داد، دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد چهار فروند پهپاد تهاجمی عظیم‌الجثه «ام‌کیو-۱سی گِرِی ایگِل» به اوکراین بفروشد که قابلیت تجهیز به موشک‌های «هِل‌فایر» را نیز دارند.

به گفته منابع مذکور، فروش پهپادهای تولید شده توسط شرکت «جنرال اَتُمیکس» ممکن است توسط کنگره آمریکا مسدود شود و همچنین اصل طرح نیز برای چند هفته در وزارت دفاع این کشور منتظر بررسی خواهد ماند.

شبکه «ریانووستی» به نقل از رویترز گزارش داد: «بخشی از بسته کمکی ۴۰ میلیارد دلاری که قبلا به اوکراین ارائه شده بود برای تامین مالی فروش احتمالی پهپادها و همچنین آموزش استفاده از آنها به ارتش اوکراین استفاده می‌شود».

همزمان یک مقام پنتاگون به ریانووستی گفت که این وزارتخانه اطلاعاتی برای ارائه دادن درباره این گزارش رویترز ندارد.

پیش از این، وزارت دفاع آمریکا گفته بود سامانه‌های موشکی ارسالی برای اوکراین ۷۰ کیلومتر برد خواهند داشت اما کی‌یف تضمین داده خاک روسیه را هدف قرار ندهد. (جزئیات بیشتر)

سامانه موشک انداز موسوم به «سیستم موشکی توپخانه با تحرک بالا» یا HIMARS سامانه شلیک چندگانه است که برد پرتابی قابل مقایسه‌ای با «سیستم موشک‌انداز چندگانه» یا MLRS  دارد اما بر خلاف آن که بر روی سکوی آتش چرخ‌دار جابجا می‌شود، این سامانه خودکششی است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول