اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجتماع ۲ هزار نفری دختران نخبه جوان گلستانی در گرگان/ موسسات فرهنگی و قرآنی تقویت و حمایت می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: همزمان با دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه (س) اجتماع بزرگ ۲ هزار نفری دختران نخبه جوان گلستانی در گرگان برگزار می‌شود.

اجتماع ۲ هزار نفری دختران نخبه جوان گلستانی در گرگان/ موسسات فرهنگی و قرآنی تقویت و حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس محمد رعیت در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: در دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه (س) اجتماع بزرگ ۲ هزار نفری دختران نخبه جوان گلستانی در گرگان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای این مراسم برگرفته از توانمندی‌های همین دختران جوان بوده و شامل نقالی، اجرای موسیقی، هنرهای تجسمی، شعر و غیره است که توسط دختران نخبه در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل استان تقویت نهادهای و تشکل‌های مردمی و جبهه فعالان انقلابی بوده و تلاش دارد حمایت‌های‌مادی و معنوی در این راستا داشته باشد، در سال گذشته در همین راستا مبلغ ۳۷۰ میلیون تومان به چند موسسه و تشکل‌های فرهنگی هنری گنبدکاووس کمک شد.

وی ادامه داد: در همین راستا آماده راه‌اندازی موسسات فرهنگی هنری و قرآنی بوده و در صدور مجوز به این موسسات کمال همکاری و حمایت را خواهیم داشت.

رعیت گفت: در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف  از تولیدکنندگان لباس اسلامی حمایت کرده و به آنها تسهیلات با کارمزد پایین یکسال تنفس پرداخت می‌کنیم، در این راستا شبکه‌سازی انجام خواهد گرفت و پاتوق‌های فرهنگی برای ارائه محصولات فرهنگی و لباس اسلامی دایر می‌شود.

وی بیان کرد: وجود اقوام مختلف در گلستان ظرفیت بسیار مناسب و قوی بوده و پوشش آنها علاوه بر رعایت کامل پوشش اسلامی شاد و عفیفانه است که می‌تواند الگوی در جهت دوخت لباس اسلامی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ابراز کرد: با توجه به قانون شورای فرهنگ عمومی کشور، شوراهای فرهنگ عمومی تصمیم‌گیر مسائل فرهنگی شهرها بوده و باید در حوزه فرهنگی در جامعه بازنگری ایجاد شود.

* نگاه پدافندی و تولید محتوا مهمترین راهکارها در برابر توطئه دشمنان است
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت: دشمن برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی کانون خانواده را هدف گرفته و با استفاده از شبکه‌ها و فضاهای مجازی و رسانه‌ای تلاش دارد تا پایه و اساس کانون خانواده که همان زنان هستند، متزلزل کند.
مهدی دهرویه اظهار کرد: برای مقابله با تهاجمات فرهنگی و توطئه‌های دشمنان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید آسیب‌شناسی کارشناسانه در این حوزه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: هیات اندیشه‌ورز شهرستان متشکل از نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی برای تدوین برنامه‌ها و راهکارهای عملی به صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تشکیل شده تا با آسیب‌شناسی و استفاده از ظرفیت‌های موجود بتوانیم این برنامه‌ها را تدوین کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها ابراز کرد: این طرح با شهامت تمام رئیس جمهور با وجود‌ مشکلات زیاد در حال اجرا است و نتیجه آن قطعا برای معیشت مردم به ویژه محرومین و نیازمندان مثبت خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان داخلی و خارجی با اجرای این طرح مخالف بودند احتمال هرگونه توطئه و دشمنی در مسیر اجرای این طرح وجود دارد و همه ما باید با نگاه پدافندی و تولید محتوا آمادگی مقابله با توطئه‌های دشمنان را داشته باشیم.

دهرویه گفت: نظارت، بازرسی و کنترل بازار، اعتمادسازی و تبیین شرایط موجود از دیگر  راهکارها در اجرای بهتر این طرح است.

* ترابی: حجاب و عفاف ریشه در پوشش اسلامی دارد

امام جمعه گنبدکاووس نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: حیا، عفاف و حجاب ریشه در پوشش اسلامی داشته و سلاح مادران و زنان ما در مقابله با فرهنگ برهنگی غرب است.

حجت‌الاسلام محمود ترابی اظهار کرد: در کنار عفاف، حجاب و حیا بانوان در جامعه اسلامی باید غیرت مردان ما نیز بیدار باشد تا از این طریق حریم بانوان حفظ شود.

وی تصریح کرد: بعد از خانواده، مسئولان، ادارات و خود ما باید زمینه عفاف و حجاب را در جامعه ایجاد کرده و این فرهنگ را توسعه دهیم.

امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد مدیر، مسئول و یا کارمند بانویی که در یک دستگاه اجرایی و ادارات فعالیت دارد در فضای مجازی، محیط اداری و یا خارج از محیط اداری حجاب خود را رعایت نکند و با این گونه افراد باید برخورد شود.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از بومگردی‌ها، تورهای گردشگری و کافه رستوران‌های ما کشف حجاب را تبلیغ کرده و یا با این گونه رفتارهای غیرعفیفانه برخورد جدی نمی‌کنند.

ترابی گفت: تا زمانی که خودمان نتوانیم با هرگونه بد حجابی، بی‌حجابی و یا رفتارهای زننده دیگر مقابله کنیم مطمئنا انتظار نخواهیم داشت جوانان ما چنین رفتارهایی نداشته باشند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول