اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

۳۰ ماه عملیات، زمان تعیین شده برای آبرسانی به ۷۱۱ روستای گیلان

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان، ۳۰ ماه عملیات، حداکثر زمان تعیین شده برای آبرسانی به ۷۱۱ روستا است و همه باید برای اتمام زودتر از موعد این پروژه تلاش جهادی کنند و هر مدیری کوتاهی کند اجازه ادامه کار به او نمی‌دهیم.

۳۰ ماه عملیات، زمان تعیین شده برای آبرسانی به ۷۱۱ روستای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی ظهر امروز در جلسه هماهنگی عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه شامل آبرسانی به ۷۱۱ روستا در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه سپاه پاسداران نقش مهمی در کاهش محرومیت در کشور دارد، اظهار کرد: عملیات آبرسانی به ۷۱۱ روستا با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و امام حسن مجتبی (ع) انجام می‌شود.

وی با اشاره به کمبود آب شرب در شمال کشور و استان گیلان افزود: براساس آمار یک‌هزارو۲۰۰میلی‌متر در کشور باران باریده ولی همچنان با مشکل آب شرب مواجه هستیم.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به حل مشکل آب شرب در روستاهای گیلان بیان کرد: در این عملیات یک سوم روستاهای گیلان هدف‌گذاری شده و در بودجه امسال هم تعدادی دیگری از روستاها به این عملیات الحاق می‌شود.

عباسی با ابراز گله‌مندی از عدم ساماندهی فاضلاب خانگی و صنعتی تصریح کرد: آلودگی‌های محیطی مانند سموم دفع آفات و فاضلاب خانگی و صنعتی در گیلان به یک معضل تبدیل شده و همین امر سبب شد تا سفره‌های زیرزمینی آب، آلوده بوده و دبی چشمه‌ها خشک و میزان مصرف آب نیز بالا برود.

وی عملیات پروژه آب‌رسانی به ۷۱۱ روستا را یک اتفاق بی‌نظیر در گیلان دانست و افزود: متاسفانه روند قبلی کار در آبفای گیلان مورد قبول نبوده و از این پس باید جهادی کار شود و بهانه‌هایی مانند قدیمی بودن نقشه، قابل پذیرش نیست.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان، ۳۰ ماه عملیات، حداکثر زمان تعیین شده برای آبرسانی به ۷۱۱ روستا است و همه باید برای اتمام زودتر از موعد این پروژه تلاش جهادی کنند و هر مدیری کوتاهی کند اجازه ادامه کار به او نمی‌دهیم.

استاندار گیلان از فرمانداران خواست که قرارگاه متمرکز شهرستانی تشکیل داده و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای مشارکت در اجرای این عملیات فراخوانده شوند.

گیلان رتبه دوم کمبود آب شرب در کشور

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه گیلان رتبه دوم در بحث کمبود آب آشامیدنی در کشور را دارد، اظهار کرد: بر اساس آمار، استان گیلان بعد از سیستان و بلوچستان رتبه دوم کشوری در کمبود پروژه آبرسانی را دارد که جای بسیار تاسف است.

سردار محمد عبدالله‌پور با اشاره به آمادگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اجرای عملیات اجرایی آب‌رسانی به ۷۱۱ روستای گیلان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، مشکل اصلی مربوط به مسائل مخازن و تأمین زمین است و سایر مراحل دشوار نیست.

وی با اشاره به‌عدم وجود مشکل در دریافت نقشه به‌روز از فاضلاب گیلان افزود: آبرسانی به غرب گیلان به سپاه واگذار شده است.

به گفته فرمانده سپاه قدس گیلان، نقشه‌های فاضلاب در این استان برای سال ۸۳ است که روند کار را کند کرده و از آنجایی که در بهترین فصل جهت انجام پروژه‌های عمرانی هستیم باید این فرصت را غنیمت بشمریم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول