اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۹۰ درصد املاک دولتی سنددار هستند

رئیس ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۹۰ درصد املاک دولتی در کشور دارای سند هستند.

۹۰ درصد املاک دولتی سنددار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسن بابایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 90 درصد املاک دولتی در کشور دارای سند هستند که سنددار کردن مابقی املاک نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: به منظور مشخص شدن وضعیت املاک فاقد سند، مستندسازی آنها توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه در دست اقدام است تا تکلیف این املاک نیز مشخص شود.

رئیس ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: همچنین در حال حاضر  ۱۲۹ میلیون هکتار معادل ۹۵ درصد از اراضی ملی و طبیعی دارای سند هستند که قرار است در سال جاری وضعیت اراضی زراعی و کشاورزی نیز تعیین تکلیف شود.

  بابایی با اشاره به اینکه  ۱۳۷ میلیون هکتار از ۱۶۴ میلیون هکتار مساحت کشور به عرصه‌های طبیعی و ملی اختصاص دارد، گفت: در استان مرکزی مساحت عرصه‌های ملی و منابع طبیعی ۲ میلیون هکتار است که از این میزان یک میلیون و ۹۳۰ هزار هکتار معادل  ۹۸ درصد دارای سند هستند.

وی وسعت اراضی کشاورزی استان مرکزی را ۵۵۰ هزار هکتار اعلام و اظهار کرد: از این میزان تنها ۸ هزار هکتار معادل یک و نیم درصد سنددار هستند.

رئیس ثبت اسناد و املاک کشور از طراحی سامانه «ثبت من» خبر داد و بیان داشت: به منظور جلوگیری از جعل اسناد یک برنامه راهبردی در سازمان ثبت اسناد تعریف شده تا در آینده تمام اسناد به صورت الکترونیکی صادر  شود، که طراحی سامانه ثبت من در این راستا است.

به گفته وی با راه اندازی این سامانه فرد در صورت نیاز به سند می‌تواند با مراجعه به دفترخانه‌ها سند را در سامانه رویت کند و نیاز به سند فیزیکی نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول