اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

انجام اولین پرواز تجاری از فرودگاه بین‌المللی صنعاء به مقصد قاهره

رسانه‌ها گزارش دادند که اولین پرواز تجاری از مبدأ صنعاء به قاهره از سال 2016 تاکنون پس از تعلل مستمر ائتلاف سعودی در اجرای تعهدات آتش‌بس امروز انجام شد.

انجام اولین پرواز تجاری از فرودگاه بین‌المللی صنعاء به مقصد قاهره

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری،‌ ظهر امروز امروز (چهارشنبه)، از انجام اولین پرواز تجاری از فرودگاه بین‌المللی صنعاء به قاهره خبر دادند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در این خصوص گزارش داد که یک هواپیمای خطوط هوایی یمن در اولین سفر تجاری میان صنعاء و قاهره از سال ۲۰۱۶ تاکنون ده‌ها مسافر را به قاهره منتقل کرده است.

دفتر فرستاده سازمان ملل در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه تعداد مسافران این هواپیما را ۷۷ نفر اعلام کرد. خبرنگار خبرگزاری فرانسه می‌گوید که به خبرنگاران اجازه ورود به فردوگاه صنعاء و تصویربرداری داده نشده است.

روزنامه یمنی «۲۶ سبتمبر» نیز ضمن تأیید این گزارش، خبر داد که این، اولین سفر به قاهره از زمان آغاز آتش‌بس سازمان ملل است که به مسافران به‌ویژه بیماران یمنی اجازه سفر به قاهره داده شده است.

«خالد الشایف» مدیر کل فرودگاه بین‌المللی صنعاء، فرودین‌ماه سال جاری، اعلام کرده بود که طی دو روز آینده سفرهای این فرودگاه به مقصد قاهره از سرگرفته خواهد شد؛ اما این پرواز‌ها به علت تعلل ائتلاف سعودی به تعویق افتاد.

فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل جاری از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از مقصدهایی مشخص به فرودگاه صنعاء و بالعکس خبر داده بود. 

با این حال، «جلال الرویشان» نائب رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن اخیرا اشاره کرد که کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی همچنان به تضعیف آتش‌بس انسانی و نظامی در یمن ادامه می‌دهند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول