اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مددجویان کمیته امدادخراسان رضوی تسهیلات بلاعوض مسکن دریافت می کنند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت : در راستای طرح ملی نهضت مسکن، مددجویان این نهاد که خانواده آنها بیشتر از سه نفر است، تسهیلات بلاعوض مسکن دریافت می‌کنند.

مددجویان کمیته امدادخراسان رضوی تسهیلات بلاعوض مسکن دریافت می کنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی فرمانداری تایباد، رضا سلم‌آبادی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در حاشیه سفر به تایباد و بازدید از طرحهای اشتغالزایی این شهرستان اظهار کرد : در راستای طرح ملی نهضت مسکن، مددجویان این نهاد که خانواده آنها بیشتر از سه نفر است، تسهیلات بلاعوض مسکن دریافت می‌کنند.

وی افزود: آن دسته از مددجویان کمیته امداد امام خمینی ( ره  ) که در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر سکونت دارند و از شرایط و ضوابط بخشنامه‌ای برخوردار باشند،می توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

سلم‌آبادی ادامه داد: مبلغ تسهیلات بلاعوض در این طرح ۴۰۰ میلیون ریال با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله می باشد.

وی با بیان اینکه در این حوزه تعداد مددجویان استان خراسان رضوی هیچ گونه محدودیتی ندارند و سهمیه اختصاص یافته شناور بوده ،گفت : طی سال گذشته  ۲ هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی در این زمینه به دستگاههای اجرایی معرفی شده اند که از ابتدای سال جاری تاکنون این تعداد به ۳۰۰ سهمیه رسیده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) به ایجاد فرصتهای شغلی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح استان اشاره کرد و گفت:  امسال هدف‌گذاری این کمیته در چارچوب اشتغالزایی است و میزان منابع اشتغال کمیته امداد استان از ۷۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سلم‌آبادی افزود: پرداخت وام در مرحله آخر قرار دارد و پیش‌ از آن استعداد سنجی، مزیت‌سنجی مشاغل در مناطق بر اساس ظرفیت‌های بومی، مشاوره شغلی و ارائه آموزش انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال هدف‌گذاری برای ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی و همچنین نگهداشت ۱۰تا ۱۳ هزار فرصت شغلی به خصوص طرح‌های کشاورزی و دامپروری که قبلا ایجاد شده در دستور کار کمیته امداد استان قرار دارد و در پرونده‌های موقت تحت عنوان تبصره ۱۴ به میزان ۶ تا ۱۸ ماه به مددجویان‌ وام اشتغال و سایر کمک‌ها ارائه می شود تا به خودکفایی و درآمد ثابت برسند.

وی به توزیع جهیزیه در بین نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته افزون بر پنج هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه در بین نوعروسان این نهاد در سطح استان خراسان رضوی توزیع شد که پیش بینی می شود در سال جاری این تعداد به ۶ هزار سری جهیزیه برسد، که سری اول آن با ۶۰۰ سهمیه در دهه کرامت در بین نوعروسان در سراسر استان توزیع می‌شود.

400 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال مددجویان در تایباد

فرماندار تایباد گفت: اعتبار اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی ( ره ) این شهرستان در سال گذشته ۱۹۰ میلیارد ریال بود که امسال در این حوزه ۴۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که خوشبختانه در ایجاد فرصتهای شغلی این شهرستان تاثیر بسزایی دارد.

مهدی دونده افزود: تعهد اشتغال ایجاد شده در سال جاری برای مددجویان جویای کار این شهرستان ۴۵۰ سهمیه می باشد که امیدواریم با جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات امسال، منابع دیگری هم در این ارتباط جذب کرده و سهمیه اشتغال شهرستان را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۰ خانوار شهری و روستایی از مددجویان این نهاد در سطح این شهرستان فاقد مسکن می‌باشند که امیدواریم با طرح اعطای تسهیلات بلاعوض و اهتمام ویژه دستگاههای متولی، خانواده‌های شهری و روستایی سه نفر به بالا صاحب خانه شوند.

وی به توزیع ۱۶۸ مورد جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره ) در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: امسال در این شهرستان ۴۱ نوعروس پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند و ۴۰ متقاضی هم در تایباد در نوبت انتظار دریافت مستمری قرار دارند.
در استان خراسان رضوی ۲۱۲ هزار خانوار در قالب ۳۶۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی ( ره ) قرار دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول