اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

18 هزار دختر تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌شمالی

مدیرکل کمیته امدادخراسان شمالی گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۸ هزار و ۲۰۷ دختر تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

18 هزار دختر تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با گرامی‌داشت روز ولادت حضرت معصومه (ع) و روز دختران در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد:هم‌اکنون بیش از ۱۸ هزار و ۲۰۷ دختر تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

وی گفت: هم‌اکنون طرح یاس در راستای توانمندسازی دختران تحت حمایت این نهاد درحال اجرا است که این اقدام با هدف توانمندسازی این افراد و امدادرسانی در بحران‌ها و حوادث انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی شمار دختران فعال در طرح یاس را ۲۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: این دختران هم اکنون آموزش‌های لازم را دیده و دربیش از ۵۲ خانه هلال فعال هستند.

وی در ادامه به ارائه خدمات کمیته امداد خراسان‌شمالی به دختران اشاره کرد و ادامه داد: کمیته امداد این استان در جهت توانمندسازی این افراد با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تلاش است زمینه اشتغال پایدار این افراد را فراهم کند به‌طوری‌که هم‌اکنون ۶۰ نوع مهارت شغلی را در قالب راهبری شغلی و دوره های آموزشی رایگان در زمینه‌های قالی‌بافی، گلیم‌بافی، تابلو فرش‌بافی و خیاطی به زنان و دختران سرپرست خانواده‌های تحت حمایت خود ارائه می‌دهد.

الهی راد افزود: همچنین هرساله برای این زنان و دختران سرپرست خانوار خدماتی ازجمله برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، اعطای تسهیلات اشتغال‌زا، کمک‌هزینه درمان و اعطای مستمری را ارائه می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به ۶ هزار و ۴۰۰ یتیم و محسنین تحت حمایت این نهاد گفت: جمعیت سه هزار و ۳۶۹ نفر این افراد نیز دختران هستند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول