اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

امام‌جمعه بجنورد: حج بهترین فرصت خودسازی و تزکیه نفس است

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: حج و زیارت بیت‌الله الحرام از شعائر اسلام و از ارکان پنج‌گانه‌ای است که انجام مناسک آن ضروری و بهترین فرصت برای خودسازی و تزکیه نفس است.

امام‌جمعه بجنورد: حج بهترین فرصت خودسازی و تزکیه نفس است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری روز گذشته در دیدار مدیر حج و زیارت و کارگزاران کاروان حج استان، اظهار کرد: حج و زیارت بیت‌الله الحرام از شعائر اسلام و از ارکان پنج‌گانه‌ای است که انجام مناسک آن ضروری و بهترین فرصت برای خودسازی و تزکیه نفس است.

وی گفت: حج مهم‌ترین و بزرگ‌ترین اجتماع انسانی است که هرسال اتفاق می‌افتد و در کنار اجتماع ۲۰ میلیونی اربعین از نمادهای فراگیری اسلام و تشیع محسوب می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد افزود: حج نماد وحدت و برادری و برابری است که در قالب آن مردم از کشورها و فرقه‌های مختلف اسلامی در کنار هم به انجام مراسم مذهبی می‌پردازند و این گردهمایی بهترین فرصت برای خوار و ذلیل کردن نفس سرکش انسان‌هاست، هر چند که راه سختی برای رسیدن به این مقاصد در پیش است.

وی اضافه کرد: مراسم حج نقش بسیار مهم و مؤثری در بیداری مسلمانان دارد؛ به‌گونه‌ای که متفکران اسلامی، همواره درصدد بهره‌گیری از این ظرفیت برای احیای ملت‌های مسلمان و تقابل با جبهه ظلم و کفر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی یادآور شد: مسئولان کاروان‌ها و حجاج باید به‌خوبی از فلسفه حج آگاه باشند و انسانیت را به معنای واقعی در این ایام درک و به زائران نیز القا کنند.

وی افزود: خداوند در موسم حج با انواع سختی‌ها، خشکی و دوری از سرزمین، انسان‌ها را می‌آموزد و بنده واقعی در ایام حج با سربلندی از این امتحان الهی بیرون می‌آید.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول