اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مشارکت شهرداران استان تهران برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی

استداندار تهران گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، شهرداران استان تهران، ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای استان احداث می کنند.

مشارکت شهرداران استان تهران برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش خبرگزاری فارس از شمیرانات، محسن منصوری استاندار تهران شامگاه سه شنبه در دومین نشست فصلی با شهرداران این استان اظهار کرد: در بحث مسکن از شهرداران تقاضا کردیم که در موضوع ساخت مسکن و کمک به اجرای تعهد بزرگ دولت مبنی بر ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال در کل کشور، شهرداری های استان تهران هم سهم بردارند و نقش آفرینی داشته باشند.

وی گفت: تقسیم کار انجام شد و شهرداری ها پذیرفتند ۱۳۰ هزار واحد مسکونی بسازند و به کمک دولت و ملت بیایند و این موضوع مهم ساخت مسکن را به عنوان یک اتفاق مهم دنبال بکنند.

استداندار تهران بیان کرد: شیوه ساخت و نحوه تامین اراضی و زمین های مورد نیاز و الحاق به بافت و تغییر کاربری ها و نکات و ملاحظاتی که در رابطه با کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ مطرح بود توسط شهرداران در جلسه مطرح شد و تصمیم گیری ها هم انجام شد.

وی با اشاره به اربعین افزود: استان تهران برای مراسم اربعین، در استان ایلام، نجف و کربلا به صورت متمرکز با تقسیم کار بین مجموعه‌های دولتی، نقش اجرایی و حاکمیتی داشته است و نیروهای مردمی و با همکاری گروه‌های فعال ان‌شاءالله نقش‌آفرینی جدی در این سه حوزه خواهیم داشت. 

منصوری تصریح کرد: از شهرداران خواستیم اولویت خود را در بحث فرهنگی و اجتماعی قرار بدهند و تکلیف دارند که در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی کار انجام بدهند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث حاشیه نشینی در مباحثی از جنس ساخت فرهنگسراها خانه های عالم، استقرار بسیاری از عناصر موثر فرهنگی و کار سپاری به اینها مسائل جدی داشتیم و در جلسه گفت‌وگو شد و شهرداران هم، متحد هستند با مجموعه دولت تا کار فرهنگی جدی با محوریت ائمه جمعه اتفاق بیافتد.

منصوری با اشاره به اینکه در رابطه با تامین بعضی از منابع شهرداری ها از محل ارزش های افزوده و مباحث مرتبط با ساخت و ساز های غیر مجاز که باید حتما مقابله و جلوگیری بشود ادامه داد: شخصا خودم و حوزه عمرانی و حوزه نظارتی حراست و بازرسی ما و مصمم هستیم بساط ساخت و سازهای غیر مجاز را در سطح استان تهران جمع بکنیم و اتفاقات خوبی هم تا به حال افتاده است.

استداندار تهران گفت: یکی از نکات مهم که از شهرداران خواسته شد ساماندهی منابع شهرداری ها بود، ما در شهرداری های استان تهران تعداد خودرو های بسیار زیادی داریم، منازل سازمانی بسیار زیادی داریم، منابع و نیروی انسانی بسیار زیادی داریم که اینها خارج از شهرداری ها هستند.

وی ادامه داد: در طول زمان نفرات با شهرداری قرارداد بسته اند و در جای دیگری انجام وظیفه می‌کنند و منازل سازمانی جای دیگری بهره برداری می‌شوند و خودرو هایی توسط شهرداری خریداری شده و در جای دیگر استفاده می‌شود که حتما در دستگاه های اداری اجرایی هستند اما این خود یک بی انظباطی است که بعضا تخلف است و بعضا روند اداری طی شده و خواسته شد تا به سمت اصلاح این موارد حرکت بکنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول