اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ورود کمیسیون اصل 90 به حکمرانی آب/چمن سلطانیه احیا نشود به فاجعه زیست محیطی تبدیل می‌شود

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه با تاکید بر اینکه کشور ما در حکمرانی آب مشکل دارد، گفت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم به این حوزه ورود کرده و منتظر گزارش‌ هیات‌های بازرسی است که زمان‌بر خواهد بود.

ورود کمیسیون اصل 90 به حکمرانی آب/چمن سلطانیه احیا نشود به فاجعه زیست محیطی تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام حسن شجاعی عصر امروز در جلسه مشترک مدیران صنعت آب و برق استان زنجان با تاکید بر اینکه کشور ما در حکمرانی آب مشکل دارد، اظهار کرد: کمیسیون اصل ۹۰ هم به این حوزه ورود کرده و منتظر گزارش‌ هیات‌های بازرسی است که زمان‌بر خواهد بود.
نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه با بیان اینکه نمایندگان مردم استان در دوره یازدهم مجلس موضوع آب را از همان روزهای آغاز کار خود در مجلس مورد توجه قرار داده و نسبت به این موضوع دغدغه داشته‌اند، افزود: باید متوجه بود که نمایندگان از همان آغاز کار این مشکل را پیگیری کرده و جلسات متعددی را برای حل مشکلات با مدیران مربوطه برگزار کردند.
 وی توقع خود را از مدیران انقلابی تصمیم و اقدام جهادی و انقلابی در حوزه آب برای مردم استان زنجان دانست و گفت: موضوع این است که بعد از این همه پیگیری و ارائه مشکلات امروز هم بسیار می‌شنوم که می‌گویند اگر چنین شود اگر چنان شود منتهی مطالبه ما از این حرف‌ها گذشته و انتظار ما بعد از این سفر حل مشکلات است.
 شجاعی افزود: حرف آخر من این است که برای حل مشکلات استان زنجان در حوزه آب باید تصمیمات و اقدامات بنیادی اتخاذ و انجام شود.
 نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس با تأکید بر اینکه توقع و انتظار ما از وزارت نیرو برای حل مشکلات موجود در حوزه آب استان زنجان بسیار روشن است، تصریح کرد: واقعیت این است که در حق استان زنجان برای تخصیص آب اجحاف شده است و وزیر باید با تصمیم عادلانه برای حل مشکل با شاخص‌های موجود اقدام کند، چرا که تخصیص آب برای استان زنجان بسیار پایین است.
وی مشخص بودن خروجی جلسات تشکیل شده طی امروز با حضور وزیر را از توقعات خود دانست و گفت: امروز در این حوزه باید تصمیمات تاریخی اتخاذ شود.شجاعی با بیان اینکه بحرانی‌ترین اوضاع در حوزه آب را در حال حاضر ابهر و خرمدره دارند، افزود: اگر برای حل این مشکلات در حال حاضر اقدامی انجام نشود، ما به تولد یک بحران در آینده کمک کرده‌ایم چرا که دشت‌های ابهر و خرمدره و سلطانیه در بحرانی‌ترین وضعیت خود قرار گرفته‌اند و حل مشکل مطالبه اصلی ما است و برای این مسائل نباید ما را به آینده حواله کنند.
 نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده حل مشکلات آب ابهر و خرمدره از طریق آب‌های شمالی شهرستان خرمدره یعنی سفیدرود میسر است.
 وی به مشکلات موجود در مخازن آب هیدج و صائین‌قلعه شاره کرد و گفت: شبکه آبرسانی فرسوده و هدر رفت آب در این مناطق وحشتناک است.
 شجاعی چمن سلطانیه که از سرمایه های شهرستان و استان زنجان محسوب می‌شود را یادآور شد و گفت: این چمن ۲ هزار متر مربعی که بخشی از آن در حال حاضر نابود شده است و باقی مانده آن اگر احیا نشود، فاجعه زیست محیطی برای منطقه به وجود خواهد آورد و ما برای ریز گردها دیگر نباید منتظره عراق یا سوریه باشیم.

وی لزوم احیای بخش تخریب شده این چمن و نگهداری از این سرمایه را مورد تاکید قرار داد.
انتهای پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول