اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب «قاین» ظرف ۱۸ ماه آینده

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی گفت: در قاین با مشارکت شرکت فولاد قاینات تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر در کمتر از ۱۸ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب «قاین» ظرف ۱۸ ماه آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین امامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی ظهر امروز در بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند، با اشاره به اجرای همزمان پروژه فاضلاب در سه شهر فردوس، قاین و سربیشه، اظهار داشت: در قاین با مشارکت شرکت فولاد قاینات تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر در کمتر از ۱۸ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب سربیشه در مرحله مناقصه است، بیان داشت: در شهر فردوس نیز اجرای ۲۱ کیلومتر خطوط جمع‌آوری فاضلاب در دستور کار است و در مجموع ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های فاضلاب شهرهای سربیشه، بیرجند و فردوس مصوب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی مطرح کرد: از این مقدار ۶۰ میلیارد تومان برای طرح فاضلاب سربیشه، ۶۰ میلیارد تومان برای طرح فاضلاب فردوس و ۲۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح فاضلاب شهر بیرجند اختصاص یافته است.

امامی گفت: از مجموع ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبارات مصوب طرح‌های فاضلاب استان تاکنون ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

وی با اشاره به تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند، گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند جزو تصفیه‌خانه‌های پیشرفته کشور محسوب می‌شود و از کل تجهیزات مورد نیاز این تصفیه‌خانه فقط ۳ میلیون یورو خرید خارجی است و بقیه تجهیزات از تولیدات داخلی خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی از نصب ابزار دقیق تصفیه‌خانه به عنوان آخرین تجهیزات مورد نیاز در خرداد امسال خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که پساب را جایگزین چاه‌های شرب استفاده شده در بخش کشاورزی به میزان ۴ میلیون مترمکعب کنیم.

امامی در پایان با اعلام اینکه ۴۶۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در بیرجند از مجموع ۵۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این شهر اجرا شده، خاطرنشان کرد: با اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه باقی‌مانده، ۸۰ هزار مشترک در شهر بیرجند در آینده نزدیک از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول