اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

احداث مزرعه اسطوخودوس در فامنین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از احداث مزرعه دو هکتاری اسطوخودوس در شهرستان خبر داد.

احداث مزرعه اسطوخودوس در فامنین

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، یزدان خزایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف مدیریت منابع آب و ترویج کشت گیاهان دارویی، در اراضی شهرستان فامنین در سطح دو هکتار کشت گیاه دارویی اسطوخودوس انجام شده است.

وی با بیان اینکه قصد داریم با فعالیت‌های اموزشی و ترویجی سطح زیر کشت انواع گیاهان دارویی را در دستور کار خود قرار دهیم افزود: گیاه دارویی اسطوخودوس چند ساله و دارای سیستم ریشه ای عمیق و مقاوم به سرما و خشکی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: این گیاه علاوه بر مصارف درمانی به صورت سنتی و همچنین  کاربرد در صنایع دارویی و بهداشتی بصورت روغن و اسانس کاربرد دارد.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر نیز مزارع اسطوخودوس در زمینه صنعت گردشگری مورد استقبال قرار گرفته و توسعه کشت آن می‌تواند موجب رونق  گردشگری طبیعی  در شهرستان شود.

خزایی گفت: گسترش مزارع کشت گیاهان دارویی در کنار توسعه واحدهای گلخانه‌ای از جمله اهداف لازم برای مصرف بهینه آب ، حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش درآمد کشاورزان بخصوص در سال‌های کم ابی و خشکسالی است.

وی در پایان سخنانش خواستار توجه بیشتر کشاورزان منطقه به اهمیت تغییر الگوی کشت در راستای کشت محصولات کم‌آب‌بر و مدیریت منابع آب شهرستان شد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول