اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی تیرماه در کردستان برگزار می‌شود

معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کشور از برگزاری اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی ۲۹ و ۳۰ تیر امسال در استان کردستان خبر داد.

اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی تیرماه در کردستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محسن مسچی ظهر امروز در اولین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی، با اشاره به اشتراکات فرهنگی کردستان با اقلیم کردستان عراق، برگزاری این کنفرانس منطقه‌ای را در استان ضروری برشمرد.

وی افزود: این اجلاسیه با حضور شخصیت‌های علمی، فکری و فرهنگی منطقه و مشارکت علمای ایران ( آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان) و اقلیم کردستان عراق و به میزبانی کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مرجعیت تاریخی کردستان و خاستگاه فرهنگ ملی، مذهبی، قومی و زبانی در جهان تصریح کرد: امروز استکبار، صهیونیسم و غرب‌زده‌هایی که تحت تاثیر تفکرات استکباری قرار دارند درصددند فرهنگ اصیل قوم کرد، اخلاقمداری، ‌لباس‌ و زبان این قوم را به سمت و سوی فرهنگ غربی سوق دهند.

وی هدف از برگزاری این اجلاسیه را معرفی خاستگاه کردستان ایران در سطح منطقه و جهان عنوان کرد و افزود: برگزاری این اجلاسیه سبب تقویت گفتمان فکری، فرهنگی، ارتباطات و نخبگان میان اقوام کرد و انسجام و وحدت در کشور می‌شود.

وی تقویت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، جلوگیری از تفرقه و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی را از دیگر پیامدهای مثبت این اجلاسیه منطقه‌ای عنوان کرد.

وی مساله وحدت را مهم‌ترین شاخصه این اجلاسیه برشمرد و گفت: نگرش حداکثری در حوزه وحدت مهم‌ترین هدف این اجلاسیه است چرا که کم‌رنگ انگاشتن مساله وحدت منجر به شکست برنامه‌ها می‌شود.

به گفته وی، این اجلاسیه افزون بر ویژگی‌های فرهنگی و مذهبی می‌تواند آثار و تبعات اقتصادی بدنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه قوم کُرد یک فرهنگ اصیل اسلامی شاخص در کشور است افزود: قوم کُرد به عنوان اصیل‌ترین اقوام ایرانی در تاریخ ارزش‌های خود را اثبات و خدمات زیادی به کشور کرده است.

وی بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های ارتباطات و رسانه‌های استانی و اقلیم کردستان تاکید کرد و گفت: تقویت ارتباطات و گفتمان علمی از اهداف این اجلاسیه است.

وی یادآورشد: در این اجلاسیه سهمیه بانوان به عنوان بخشی از جمعیت تاثیرگذار جامعه پیش‌بینی شده است.

بازتاب رسانه‌ای اجلاسیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت و نقش رسانه‌های جمعی در بازتاب این رویداد منطقه‌ای بر بهره‌گیری از ظرفیت تمام رسانه‌های منطقه و شبکه‌های اقلیم کردستان تاکید کرد.

جعفر عبدالملکی بر بهره‌گیری از ظرفیت اتحادیه رادیو و تلویزیونی جهان اسلام و نیز ظرفیت فضای مجازی تاکید کرد و گفت: ده‌ها شبکه معاند در راستای ایجاد شبهه، تفرقه دینی و انقلابی و ناامیدی و ایجاد فاصله میان حاکمیت و مردم فعالیت می‌کنند و هر کدام اهداف خاص خود را دنبال می‌کنند لذا توجه به بعد رسانه‌ای اجلاسیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول