اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

چگونه مشکل فشار آب را برای همیشه حل کنیم؟

شاید شما هم بار ها با کاهش فشار آب در هنگام استحمام یا شست و شوی ظروف مواجه شده باشید.

چگونه مشکل فشار آب را برای همیشه حل کنیم؟

کاهش فشار آب یکی از مشکلات متداول در حوزه تامین آب شهری و حتی کشاورزی در ایران است. از دلایل آن نیز می توان به کاهش منابع آب شیرین، کاهش بارش باران، افزایش جمعیت و وجود ساختمان های مرتفع اشاره نمود.

اما راه حل این مشکل چیست؟ آیا راه حل های پیشنهادی در مناطقی که زیر ساخت های شهری وجود ندارند نیز قابل استفاده می باشد؟ در ادامه با دریافت مشاوره از کارشناسان هایپر صنعت فامکو، ارائه دهنده انواع تجهیزات صنعتی ازجمله پمپ آب و تجهیزات جانبی آن، اقدام به ارائه راه حل های نوین و مقرون به صرفه جهت افزایش فشار آب نموده ایم.

بهترین راهکار برای محل هایی که با کمبود فشار آب مواجه هستند استفاده از پمپ آب است. پمپ های آب در انواع مختلفی ارائه می شوند اما برای حل معضل فشار آب در مناطق شهری، مناسب ترین گزینه استفاده از پمپ آب خانگی می باشد. پمپ های آب خانگی در انواع بشقابی، محیطی و جتی ارائه می شوند. نوع بشقابی مناسب محیط هایی می باشد که نیازمند دبی بیشتری هستند اما نوع جتی در ساختمان های مرتفع به کار می رود و قادر به ایجاد ارتفاع بیشتری نسبت به نوع بشقابی است. از ویژگی های مهم پمپ محیطی نیز می توان به پمپاژ آب با فشار بالا اشاره نمود ه.مچنین این پمپ قادر به انتقال آب های دارای هوا نیز می باشد.

پمپ آب به تنهایی، قادر به تامین فشار آب مورد نیاز نخواهد بود. به همین دلیل تجهیزات جانبی که در کنار پمپ آب استفاده می شود علاوه بر بهبود کارایی و حل معضل کمبود فشار آب، موجب طولانی تر شدن عمر پمپ نیز خواهد شد. از جمله این تجهیزات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

منبع تحت فشار

مخزن انبساط از جمله تجهیزات بسیار موثر در سیستم آبرسانی ساختمان ها است که در حجم های مختلف ارائه می شود و قادر است آب را با فشار معینی در خود نگه داشته و در زمان مورد نیاز بدون روشن شدن پمپ آن را در اختیار کاربر قرار دهد، این امر موجب می شود پمپ مکررا خاموش و روشن نشود که از اثرات آن می توان به کاهش هزینه های برق و جلو گیری از استهلاک پمپ و کاهش شوک های ناشی از روشن شدن پمپ به سیستم لوله کشی اشاره نمود. منبع تحت فشار در قالب دو نوع دیافراگمی و تیوپی ارائه می شود و از موارد مهم در انتخاب آن توجه به متراژ، تعداد واحد های مسکونی و کمتر بودن فشار مخزن تا 10 درصد از فشار شروع پمپ می باشد.

ست کنترل

ست کنترل ها همچون مخازن تحت فشار علاوه بر کنترل تعداد دفعات روشن و خاموش شدن پمپ، موجب کاهش اثرات تغییرات جریان آب بر روی پمپ و سیستم لوله کشی نیز می شوند، اما استفاده از آنها مناسب مکان هایی است که جریان آب دارای حداقل فشار 0.5 بار باشد. زیرا اساس کارکرد این تجهیز به وسیله فلو سوئیچ تعبیه شده در درون آنها می باشد و در صورت کم بودن فشار، فلو سوئیچ عملکرد لازم را نداشته و به دنبال آن عملکرد ست کنترل نیز مطلوب نخواهد بود. ست کنترل ها به صورت ساده، پیچ تنظیم دار و هیدرو تانک دار با توجه به نوع پمپ و توان آن مورد استفاده قرار می گیرند.

بوستر پمپ

بوستر پمپ ها بهترین راه حل افزایش فشار آب در برج ها و ساختمان هایی با تعداد طبقات زیاد هستند. این پمپ ها از اتصال چندین پمپ به یکدیگر تشکیل شده و می توانند با توجه به میزان مصرف، آب را با فشار مورد نیاز تامین نمایند، بدین شکل که در زمان های مختلف با توجه به نیاز، اقدام به روشن نمودن تعدادی یا همه ی پمپ ها می کنند. این نحوه عملکرد موجب می شود فشار ناشی از روشن شدن همزمان چندین پمپ بر سیستم لوله کشی کاهش یابد. بوستر پمپ ها به صورت تک پمپ و چند پمپ در انواع دور ثابت و دور متغییر ارائه می شوند.

در برخی مناطق به دلیل نبود زیر ساخت های شهری، دسترسی به برق میسر نیست. در این موارد، یکی دیگر از تجهیزاتی که وجود آن موجب افزایش فشار آب می شود موتور پمپ آب یا موتور پمپ آب کشاورزی می باشد. موتور پمپ ها متشکل از یک موتور و پمپ می باشند که بر روی یک شاسی قرار داده شده اند و دارای انواع مختلفی بر اساس نوع سوخت مصرفی هستند. موتور پمپ ها با توجه به نوع سوخت مصرفی به صورت بنزینی، گازوئیلی و دو گانه سوز نفت و بنزینی ارائه می شوند. شایان ذکر است موتور پمپ آب کشاورزی با توجه به قطر ورودی و نوع مایع نیز دارای انواع مختلفی می باشد.

تمامی تجهیزات نام برده شده فوق، به عنوان راهکار هایی برای افزایش فشار آب به شمار می روند، اما تشخیص اینکه کدام یک از آنها می تواند در افزایش فشار آب موثرتر و مقرون به صرفه تر باشد، نیازمند دانشی فنی در این حوزه است. به همین دلیل توصیه می شود قبل از خرید با کارشناسان این حیطه مشورت نموده و از مراکز معتبر که تضمین کننده اصالت کالا هستند خرید خود را انجام دهید. هایپر صنعت فامکو با بیش از دو دهه تجربه علاوه بر دارا بودن کارشناسان با تجربه، قادر است تمامی تجهیزات مورد نیاز در این زمینه را در اختیار کاربران قرار دهد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول