اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طراحی کیت تشخیص آبله میمون در اراک

متخصص ویروس شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک از طراحی کیت تشخیص آبله میمونی در اراک خبر داد.

طراحی کیت تشخیص آبله میمون در اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بهزاد خوانساری‌نژاد ظهر امروز در نشست سلامت استان با اشاره به طراحی کیت تشخیص آبله میمونی در اراک اظهار کرد: این کیت در اراک طراحی و در اندازه‌های نمونه‌گیری از هفته گذشته مورد استفاده در داخل استان قرار گرفته است. 

وی تصریح کرد: این کیت‌ها را از قبل در اراک طراحی کرده و تعداد محدودی را به عنوان نمونه ذخیره کرده بودیم که  پس از شیوع این بیماری در جهان و مشاهده افراد مشکوک در کشور و استان از آن استفاده کنیم و خوشبختانه ضمن بدست آمدن جواب منفی، از کیفیت آنها نیز راضی هستیم.

متخصص ویروس شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: با توجه به مشاهده چندین نمونه از ابتلا به آبله میمونی در کشورهای همسایه از جمله امارات، آمادگی تشخیص آزمایشگا‌های داخلی برای مقابله با این موضوع ضروری است.

خوانساری‌نژاد  تاکید کرد: علی رغم اینکه وزارت بهداشت حدود 15 دانشگاه علوم پزشکی را در کشور برای ساخت کیت تجهیز کرده، اما در اراک و در دانشگاه علوم پزشکی بسیار زودتر از موعد ابلاغ و تکلیف از سوی وزارت بهداشت، تولید کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه این کیت به زودی به عنوان یک کیت و قابلیت تشخیص انواع آبله‌ها امکان استفاده خواهد داشت و اقسام مختلف آبله را از یکدیگر تمایز خواهد داد، خاطرنشان کرد: عامل آبله میمونی، نوعی ویروس است، آبله میمونی یک بیماری به اصطلاح«خود محدودشونده» است؛ به این معنا که علائم آن به طور خودبه‌خودی معمولاً ظرف 2 تا 3 هفته از بین می‌رود.

این متخصص ویروس شناسی همچنین نشانه معمول این بیماری را ‌دانه‌های پوستی همراه با تاول در صورت، دست، ‌پا، دهان و اندام تناسلی برشمرد و ادامه داد: این دانه‌ها ممکن است با تب، احساس ناراحتی یا ناخوشی، سردرد، خستگی و تورم غدد لنفاوی همراه باشند، بروز دانه‌هایی در ناحیه تناسلی در طغیان کنونی این بیماری بیشتر گزارش شده است.

خوانساری‌نژاد  پرهیز از تماس پوست به پوست یا ارتباط رو در رو با افراد دارای علائم، و تمیز نگه داشتن دست‌ها از جمله روش‌های پیشگیری از ابتلا به آبله میمون دانست و افزود: این بیماری به راحتی بین افراد سرایت نمی‌کند اما با ارتباط مستقیم با فرد مبتلا، ممکن است افراد سالم هم به آن مبتلا شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول