اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از محور «بیرجند-قاین»/ اتمام پروژه؛ نیازمند ۶۰ میلیارد اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون ۸۴ کیلومتر از محور ۱۰۰ کیلومتری پروژه «بیرجند- قاین» دو بانده شده است و برای اتمام این پروژه به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.

بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از محور «بیرجند-قاین»/ اتمام پروژه؛ نیازمند ۶۰ میلیارد اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدصولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور برای نظارت میدانی و بررسی آخرین وضعیت پیشرفت و تحقق مصوبات سفر استانی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» و رفع موانع احتمالی و تسریع در روند اجرا وارد استان خراسان‌جنوبی شد.

بازدید از پروژه احداث باند دوم محور «بیرجند- قاین» با همراهی استاندار خراسان‌جنوبی و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی از برنامه‌های سفر وی بود.

محور «بیرجند - قاین» به طول ۱۰۰ کیلومتر است که تا کیلومتر ۸۴ آن عملیات دوبانده‌سازی تکمیل شده و محور زیر بار ترافیک قرار گرفته است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان، در صورت تأمین به‌ موقع اعتبار برای عملیات دو بانده‌سازی این محور، ۱۶ کیلومتر باقی‌مانده آن نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل خواهد شد.

با تخصیص اعتبارات دولت سیزدهم تحرک خوبی در حوزه راهسازی صورت گرفته و بهره‌برداری از این طرح، از برنامه‌های اولویت‌دار استان در سال جاری عنوان شده است.

«سید صولت مرتضوی» معاون اجرایی رئیس‌جمهور در این بازدید با اشاره به افزایش قابل توجه سهمیه دستگاه‌های اجرایی از قیر رایگان در قانون بودجه، بر اهتمام متولیان امر در جذب حداکثری این سهمیه برای استان خراسان‌جنوبی تأکید کرد.

وی بر نقش پیمانکاران در روند اجرای پروژه‌ها تأکید و عنوان کرد: به پیمانکاران این اعتماد را بدهید که اجازه نمی‌دهیم، حق آن‌ها تضییع شود.

«وحید داعی» مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی نیز در این بازدید، اظهار داشت: تاکنون ۸۴ کیلومتر از محور ۱۰۰ کیلومتری پروژه «بیرجند- قاین» دو بانده شده است و برای اتمام این پروژه به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.

وی بیان داشت: در صورت تخصیص اعتبار تا پایان خرداد سال آینده جاده «بیرجند- قاین» به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم با اتمام عملیات اجرایی این پروژه شاهد کاهش تصادفات در این جاده مرگ باشیم.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول