اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

نظارت جدی و قانونی حلقه مفقوده فجایعی نظیر متروپل آبادان است

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که حادثه متروپل زنگ خطری است برای همه مهندسان و برج سازان و مدیران شهری کشور است، گفت:نظارت جدی و متعهدانه حلقه مفقوده فجایعی نظیر متروپل است .

نظارت جدی و قانونی حلقه مفقوده فجایعی نظیر متروپل آبادان است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمد مهدی نیکونژاد صبح امروز در جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد، با ابراز تسلیت به مردم و خانواده‌های داغدار آبادان، حادثه متروپل را هشداری برای ساخت و سازها و بناهای موجود و در حال ساخت یزد دانست و اظهار کرد: بنا بر اظهارات و صحبتهای کارشناسان، بی‌کیفیت بودن سازه فولادی و اضافه شدن پنج طبقه غیرمجاز به ساختمان اصلی،از جمله دلایل این فاجعه عظیم بوده است.

وی سست بودن سازه ساختمان‌، عدم جوشکاری صحیح در محل اتصالات و صفحات و ستونها، بی توجهی به هشدار کارشناسان، استفاده بدون ضابطه از سقف‌های داخل، قانون شکنی بعضی از مدیران پروژه در حین و بعد از ساخت این برج را، از دیگر مهمترین عوامل وقوع این حادثه و ریزش ساختمان متروپل در آبادان دانست و افزود: مسئولان امر باید با عاملین این مهم برخورد قانونی کرده و مسیر این چنین سوء مدیریتی هایی را مسدود کنند.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت؛ این حادثه زنگ خطری است برای همه مهندسان و برج سازان و مدیران شهری تا در بحث مقررات ملی ساختمان ، قانون و ضابطه را مبنای کار و محاسبات و عملیات ساخت و ساز خود قرار دهند. 

نیکونژاد تصریح کرد: دغدغه شهرداری در این موضوع باید بیش از سایر دستگاهها باشد و نیاز است برای پیشگیری از تکرار حوادث مشابه، بازنگری دقیقی در طرحهای ساختمان سازی شهر صورت گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: ما در کمیسینون‌های ماده صد، ماده پنج و سایر کمیسیون‌های مشابه، روی بعضی از تخلفات جزئی آنچنان معطل می‌کنیم و شاید حکم تخریب هم بدهیم ولی از مسائل کلی مانند معماری ، شهرسازی، بهداشت و ایمنی ساختمان غافل می شویم و با در نظر گرفتن مصالحی رای را صادر می کنیم که بعدها خسارات جبران ناپذیری را به شهر و شهروندان وارد میکند. 

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد حلقه مفقوده در این بین را نظارت دانست و گفت: باید در همه امور در شهرداریها از جزئی ترین موارد مثل آسفالت و فرش کردن معابر تا قراردادهای مشارکتی هزار میلیاردی در تمامی موارد، نظارتهای فنی و دقیق صورت گیرد تا جلوی هرگونه تخلفی در شروع  کار گرفته شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول