اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

استاندار کرمان: باید خیال مردم از تأمین ایمنی ساختمان‌های عمومی شهر آسوده باشد

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بحث وضعیت ایمنی سازه‌های ساختمان‌های عمومی بحث روز است، گفت: در مورد تامین ایمنی ساختمان‌های عمومی شهر باید به‌جد بایستیم و دستگاه قضا نیز پای کار باشد و تصمیمات را اجرایی کنیم تا خیال مردم را برای حضور در این مجموعه‌ها آسوده باشد.

استاندار کرمان: باید خیال مردم از تأمین ایمنی ساختمان‌های عمومی شهر آسوده باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان با تبریک مسؤولیت جدید به وی اظهار داشت: اقامه عدل از ضروریات حکومت اسلامی است و حاکمیت باید باشد تا احقاق عدل و عدالت را بکند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه دستگاه قضایی، جایگاه بسیار سخت و سنگینی است، بیان کرد: دستگاه قضایی رکن اساسی شورای تامین استان است و در تصمیم‌سازی و اجرا نقش دارد و اجرای تصمیمات با همکاری دستگاه قضایی امکان‌پذیر است.

استاندار کرمان ادامه داد: آماده همکاری با دستگاه قضایی هستیم تا وظایف را به نحو احسنت انجام دهیم و ممکن است، دستگاه اجرایی کم و کاستی‌هایی داشته باشد و با توجه به اینکه نظارت بر دستگاه اجرایی توسط دستگاه قضایی صورت می‌گیرد، امیدواریم دستگاه قضا در بدو تصمیم‌گیری با ما همراه باشد تا مدیر ما با چالش مواجه نشود.

فداکار ابراز داشت: اگر اشتباهی صورت گرفت در ابتدا جلوی آن گرفته شود و در مورد تصمیماتی که در دستگاه اجرایی گرفته می‌شود اگر این تصمیمات به نظر کارشناسی و یا قانونی درست نیست و یا اگر اجرا به شیوه دیگری منطقی تر باشد، ما نظر دستگاه قضایی را می‌پذیریم و آماده همکاری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم نگاه دوستان مجموعه نظارت کمک به ما در بخش اجرا باشد تا هزینه‌ها برای جامعه و مردم کمتر باشد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بحث وضعیت سازه‌های ساختمان‌های عمومی بحث روز است، تصریح کرد: در مورد شرایط ساختمان‌های عمومی شهر باید به‌جد بایستیم و دستگاه قضا نیز پای کار باشد و تصمیمات را اجرایی کنیم تا خیال مردم را برای حضور در مجوعه‌های تجاری، دینی و مذهبی و غیره آسوده باشد. 

پیشگیری از وقوع جرم یک بحث کلیدی و نیاز جامعه اسلامی است

در همین حال رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: امروز اوج هماهنگی و همکاری بین قوا وجود دارد و بسیاری از مشکلات با این تعامل و تفکر انقلابی با رهبری مقام معظم رهبری موجب رشد و شکوفایی کشور خواهد بود و هیچ بهانه‌ای برای اینکه مشکلی رفع نشود و کار پیش نرود، وجود ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی ابراز کرد: همه قوا همفکر و هم‌صدا هستند و برای اجرای سیاست‌های رهبری و قوانین وضع شده در اوج هماهنگی هستند و نویدبخش این است که در آینده و کوتاه‌مدت شاهد تحولات بزرگی در سطح کشور و جامعه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: جراحی‌هایی که در بحث اقتصادی اتفاق می‌افتد طبیعی است که در ابتدا یکسری مشکلاتی وجود داشته باشد اما کم‌کم آثار بهبودی مشخص می‌شود و تصمیملت شجاعانه دولت برای ریشه‌کن کردن فسادهایی که وجود داشته مشکلاتی برای مردم به‌وجود آورده است، اما در آینده این مشکلات برطرف می‌شود و میوه شیرین این اقدامات را مردم می‌چینند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از ظرفیت‌های استان سخن به میان آورد و مردم را سرمایه جامعه خواند و اضافه کرد: مردم کرمان انقلابی و پای کار هستند و بزرگ‌مردانی از جمله سردار سلیمانی ظرفیت‌ها و افتخارات استان کرمان است و مدیریت صحیح برای به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حمیدی بیان داشت: مدیران استان تاکنون تلاش کرده‌اند و ما نیز برای تمام ظرفیت دستگاه قضایی ضمن انجام تکالیف و وظایف خود اعلام آمادگی می‌کنیم و تمام ظرفیت قوه قضاییه در استان در خدمت استاندار و مسؤولان است تا بتوانید در این شرایط سخت خدمت در شانی برای مردم استان کرمان انجام دهید و موجب توسعه هرچه بیشتر استان باشیم.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این تاکید دارند که دستگاه قضایی در مسائل معیشیتی شریک و همکار دولت باشد و دشمنی‌های نظام استکبار با نظام جمهوری اسلامی و جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه نشان می‌دهد دشمن عزم خود را جزم کرده این ملت و انقلاب را با چالش مواجه کند.

این مقام قضایی اضافه کرد: همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس مردم و مسؤولان مسئله جنگ را مسئله اصلی می‌دانستند همه باید این درک را داشته باشند که درگیر جنگ اقتصادی هستیم بنابراین مسئله نخست ما بحث اقتصادی می‌شود و همه ظرفیت‌ها پای کار می‌آیند تا از گردنه‌های سخت عبور کنیم.

حمیدی افزود: پیشگیری از وقوع جرم یک بحث کلیدی و نیاز جامعه اسلامی ماست و مقام معظم رهبری بارها بر این مسئله تاکید کرده‌اند بنابراین همان‌طور که دستگاه قضایی یار و مددکار در مسائل اجرایی است، عقل سلیم حکم می‌کند در مسائل به پیشگیری از وقوع جرم اهمیت بدهیم و اجازه ندهیم آسیب جدی به وجود آید و هزینه های سنگین وارد کند.

وی با اشاره به اینکه جرایم هزینه سنگینی را بر مردم و بر ما وارد می‌کنند، اظهار داشت: اگر از جرایم پیش‌بینی و پیشگیری شود، جامعه سالم‌تری خواهیم داشت و موجب توسعه و رشد فراهم می‌شود و دستگاه‌های حاکمیتی قوه قضاییه را در این زمینه کمک کنند. 

انتهای پیام/80019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول