اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

جشنواره ملی عکس رضوی پاسخی به اهانت به ساحت امام رضا (ع) است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی حضور هنرمندان در دل یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی به میزبانی استان را پاسخی به اهانت صورت گرفته در فیلم «عنکبوت مقدس» عنوان کرد.

جشنواره ملی عکس رضوی پاسخی به اهانت به ساحت امام رضا (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌شمالی، تقی صادقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی، با اشاره به اهانت صورت گرفته از سوی سازندگان  فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا (ع) اظهار کرد: هنرمندان در این جشنواره و با زبان هنر پاسخ  اقدامات موهنی که این روزها به ساحت نورانی حرم امام رضا (ع) از سوی عده‌ای و با هدایت خارجی‌ها انجام گرفته را در خراسان‌شمالی می‌دهند.

وی ضمن اشاره به یک هزار و ۱۱۱ اثر رسیده از ۲۸ استان کشور به یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی، به برنامه‌های این جشنواره در قالب برگزاری کارگاه و اردوهای عکاسی پرداخت و گفت: جشنواره عکس رضوی علاوه بر دنبال کردن هدف متعالی و مقدس توسعه و ترویج فرهنگ رضوی، باید آورده‌ای هم برای استان داشته باشد و از این روی در قالب برگزاری اردو سعی کردیم حداکثر استفاده را از عکاسان حرفه‌ای و داوران ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی هم چنین به ارسال ۴۵ اثر از دانش آموزان روستای قتلیش به این جشنواره اشاره کرد و افزود: هر چند قدرت رقابت را با عکاسان حرفه‌ای ندارند، اما بیانگر ارادت آن‌ها به امام رضا(ع) است و از این روی از آن‌ها برای حضور در اختتامیه دعوت به عمل آوردیم، زیرا معتقدیم فرهنگ باید در بستر کار مردمی باشد.

وی با بیان اینکه اردوها در راستای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها و چالش هایی در استان وجود دارد با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی، فرمانداری و آب‌وفاضلاب در حال برگزاری است تا عکاسان با سفر به شهرستان‌های استان و ثبت عکس‌های پرجاذبه از ظرفیت‌های گردشگری خراسان‌شمالی به شناساندن و رونق اقتصادی استان کمک کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به برگزاری همزمان کارگاه‌های آموزشی با حضور عکاسان برتر و استادان و داوران در کنار اردوها به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های تاثیرگذار این جشنواره در تبادل تجربیات اشاره کرد و از نمایش این آثار در بخش جنبی جشنواره سخن گفت.

صادقی ادامه داد: اختتامیه جشنواره نیز با افتتاح نمایشگاه عکس که تا پایان دهه کرامت برای علاقه مندان برپاست، گره می‌خورد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول