اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کمک ۸ میلیارد تومانی به خانواده زندانیان نیازمند کرمانی

رئیس کل دادگستری استان کرمان از کمک ۸ میلیارد تومانی به خانواده زندانیان نیازمند خبر داد.

کمک ۸ میلیارد تومانی به خانواده زندانیان نیازمند کرمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمان عصر امروز در جشن نسیم مهر به مناسبت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان نیازمند،  اظهار کرد: برگزاری این مراسم پاسداشت دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و در نظام بحث زندان و زندانیان یک بحث مهم و قابل توجه است.

وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی به زندانی به عنوان فردی که برای مدتی در زندان باشد توجه نمی‌شود بلکه مسائل و حواشی آن هم‌مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری کرمان تصریح کرد: فردی که در زندان است فقط نباید دوران حبس را بگذراند بلکه در این دوران یک تکلیف رسالت و وظیفه برای سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه مشخص شده که همانا بازسازی شخصیت از دست رفته این انسان مجرم است.

حمیدی ادامه داد: سازمان زندان‌ها باید با کارهای فرهنگی، آموزشی و تعالیم ارزشمند دینی و اسلامی قرار دهد تا زندانی به فطرت خدادای خود برگردد و هرچند اقدامات خوبی تاکنون انجام شده و بارقه‌های امید در بین زندانیان ایجاد شده است، اما هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله داریم.

وی با تاکید بر اینکه خانواده زندانیان مورد توجه دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها است، بیان کرد: خانواده زندانیان از نظر معیشتی، آموزشی، تربیتی، رفتاری و اخلاقی به علت نبود سرپرست خانواده آسیب‌های زیادی می‌بینند و با همکاری خیران توانسته‌ایم کمک‌هایی را به خانواده زندانیان نیازمند داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری کرمان یادآور شد: بیش از ۸ میلیارد تومان کمک توسط انجمن حمایت از زندانیان به خانواده‌های نیازمند در کرمان طی سال گذشته انجام شده است.

حمیدی همچنین ایجاد اشتغال برای خانواده زندانیان نیازمند را از دیگر اقدامات مطلوب و موثر در استان کرمان برشمرد و افزود: ابزار اشتغال و یا تسهیلات از طریق بانک‌ها و یا کمک بلاعوض انجمن حمایت از زندانیان نیازمند در اختیار خانواده‌های مذکور قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: باید زمینه را به نحوی فراهم کنیم که زمینه ارتکاب جرم و باز شدن پای افراد به زندان فراهم نباشد و اگر این اتفاق روی داد باید به وظایف خود در برابر زندانیان عمل کنیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول