اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

حفظ اشتغال موجود و توانمندسازی جامعه کارگری اولویت دولت در حوزه اشتغال است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس گفت: اولویت دولت و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی حفظ اشتغال موجود و توانمندسازی جامعه کارگری با آموزش‌های مناسب است.

حفظ اشتغال موجود و توانمندسازی جامعه کارگری اولویت دولت در حوزه اشتغال است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس عبدی بدراق نژاد امروز در جلسه ستاد اشتغال شهرستان اظهار کرد: با توجه به افزایش دستمزد کارگران در سال جدید تلاش داریم تا با حمایت‌های لازم از کارفرمایان از تعدیل نیروی کارگری جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با جلسات برگزار شده بین کارفرمایان و کارگران توانستیم بعد از کش و قوس‌های فراوان شرایط تعادل را ایجاد کرده و شاهد کاهش بیکاری و ثبت بیمه بیکاری در شهرستان گنبدکاووس باشیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: توانمندسازی جوامع محلی، ارتقاء سطح درآمد روستایی و جلوگیری از مهاجرت از اهداف اصلی کارگروه اشتغال است.

وی ادامه داد: از تعداد ۴ هزار و ۹۰۷ سهمیه اشتغال شهرستان در سال گذشته تعداد ۴ هزار و ۸۷۰ یعنی ۹۹ درصد سهم اشتغال شهرستان محقق شده و با توجه به مسدود شدن سامانه در اواسط سال گذشته مابقی اشتغال به ثبت نرسیده است.

بدراق نژاد گفت: در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال در سال گذشته تعداد یک‌هزار و ۹۷۴ پرونده اشتغال به بانک معرفی شده و مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۹۸۹ نفر پرداخت شده است.همچنین در بخش کارورزی سهمیه شهرستان ۱۲۲ مورد بوده که ۲۹ مورد آن انجام شده و با وجود این رقم گنبدکاووس در حوزه کارورزی رتبه نخست استان را کسب کرده است.

وی بیان کرد: تعداد ۵۰۰ پرونده مشاغل خانگی به بانک‌معرفی شدند که میلغ ۷ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان به صورت شناور در شهرستان پرداخت شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: از طریق بسیج ۳۷ نفر اشتغالزایی شدند که تسهیلاتی بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ایجاد کارگاه خیاطی، پرورش دام سبک و زنبوداری پرداخت شد.

وی ابراز کرد: بنیاد برکت ظرفیت خوبی در حوزه اشتغال برای شهرستان بوده و از طریق این بنیاد ۱۰۰ پرونده به ارزش ۵ میلیارد تومان تسهیلات روستایی پرداخت شده است‌.

بدراق نژاد با بیان اینکه سالانه بیش از ۳ هزار نفر به جمعیت بیکاران شهرستان افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط جهاد دانشگاهی و ارائه آمار ان به استانداری، سالانه ۳ هزار و ۱۰۰ نفر به جمعیت بیکاران شهرستان گنبدکاووس افزوده می‌شود که با توجه به تسهیلات پرداخت شده در بهترین حالت برای ۲ هزار و ۱۰۰ نفر شغل ایجاد شده و یک‌هزار نفر در جستجو شغل باقی خواهد ماند.

وی افزود: بیشتر جمعیت بیکاران فارغ التحصیلان با مدرک تحصیلی بالای کارشناسی ارشد و دکترا بوده و تعداد بانوان بیکار نسبت به آقایان بیشتر است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس بیان کرد: در راستای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، گسترش حاشیه‌نشینی و تاکید بر اشتغال روستایی سال گذشته مبلغ ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد در حوزه روستایی و عشایری پرداخت شده که انتظار می‌رود برای جلوگیری از هرگونه انحراف این تسهیلات نظارت جدی و مستمر بر این اشتغال‌ها  از سوی دستگاه‌های متولی و نظارت عالیه فرمانداری انجام شود.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۱۲ نفر در حدود ۶ درصد سهمیه اشتغال امسال محقق شده که به نسبت زمان این درصد پایین است.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول