اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

ماجرایی همسان‌سازی گلزار شهدا گتوند چیست؟

مدیر آرامستان شهرداری شهر گتوند با تکذیب همسان‌سازی گلزار شهدای شهر گتوند، گفت: معمولاً تغییر و تعمیری در مقبره شهدا انجام نمی‌شود به این دلیل که زمین مقبره شهدا وقفی است.

ماجرایی همسان‌سازی گلزار شهدا گتوند چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، چند روز گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه گلزار شهدای شهرستان گتوند بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری همسان‌سازی شده و  از حالت طبیعی خود خارج شده‌اند.

همسان‌سازی گلزار شهدا صحت ندارد

حسین اسدی مدیر آرامستان شهرداری شهر گتوند با رد این خبر، اظهار کرد: معمولاً تغییر و تعمیری در مقبره شهدا انجام نمی‌شود به این دلیل که زمین مقبره شهدا وقفی است و حتی مردم برای دفن اموات خود هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

 

 

وی با بیان اینکه شهرداری یا دستگاه دیگری نمی‌تواند در گلزار شهدا دخل و تصرفی کند، افزود: تنها کاری که شهرداری در این مقبره انجام داده تعیین یک نگهبان جهت نظافت و جلوگیری از سرقت در مزار شهدا است.

مدیر آرامستان شهرداری شهر گتوند گفت: بخشی از  بلوار گلزار شهدا نیاز بازسازی دارد  که شهرداری برای اصلاح  بازسازی آن ورود کرده است که با مقبره فاصل دارد.

با اجازه خانواده شهدا کف گلزار بازسازی می‌شود

محمدرضا تاجبخش مدیر بنیاد شهید شهرستان گتوند نیز با رد همسان‌سازی گلزار شهدای گتوند، اظهار کرد: حدود دو سه روز کار بازسازی در کف گلزار را آغاز و قرار نیست مقبره شهدا همسان‌سازی شود.

وی افزود: با رضایت کتبی خانواده‌های معظم شهدا  قرار است کف قطعه یک گلزار  بازسازی و اصلاح شود، در این اصلاح سنگ قبر 15 سانتی‌متر از کف بالاتر است.

 

 

 مدیر بنیاد شهید شهرستان گتوند گفت: در طرح بازسازی علاوه بر اصلاح کف، اِلمان‌های آلومینیومی که اکنون وجود  دارند به دلیل اینکه یکسان نیستند نیز با اجازه خانواده‌های شهدا برداشته می‌شود و به جای آن‌ها اِلمان‌های متحد الشکل به همراه عکس و چراغ رنگی در بالای سر شهدا نصب می‌شوند.

تاجبخش بیان کرد: اگر چه اسم طرح همسان‌سازی است اما همسان‌سازی به معنی صاف و یکدست بودن مقبره نیست، در طرح جدید گلزار شهدای ما مشابه گلزار شهدای شوش خواهد شد.

نظر مقام معظم رهبری در مورد یکسان سازی گلزار شهدا 

مقام معظم رهبری در بازدید از گلزار شهدا فرمودند: یکی از کارهای بدی که بعضی از مدیران گلزارهای شهدا انجام میدهند، این کار غلط یکسان‌سازی قبور شهدا است.

ایشان افزودند: هیچ لزومی ندارد که ما علامت گلزار شهدا را صاف کنیم، به خیال اینکه میخواهیم زیباسازی کنیم، زیبایی هر جایی و هر چیزی به حَسَب خودش است؛ زیبایی انسان، زیبایی باغ، ‌ زیبایی قبرستان، زیبایی هر چیزی را باید به حَسَب خودش محاسبه کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، گلزار شهدای شهر گتوند  از تعداد 349 شهید شهرستان گتوند تعداد 176 شهید مربوط به شهر گتوند هستند.

شهر گتوند دو قطعه مربوط به شهدا دارد که یک قطعه 20 شهید دارد و قطعه دوم 156 شهید دارد که در مجموع 176 شهید هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول