اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

باقری‌نیا: برای همدردی با مردم آبادان نامه هنرمندان را امضا کردم/متوجه بار سیاسی نامه نبودم

یک کارگردان سینما، گفت: من با امضای نامه هنرمندان به دنبال همدردی با مردم آبادان بودم و متوجه بار سیاسی این نامه نشدم و آن را بدون مطالعه دقیق امضا کردم.

باقری‌نیا: برای همدردی با مردم آبادان نامه هنرمندان را امضا کردم/متوجه بار سیاسی نامه نبودم

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدجعفر باقری‌نیا در گفتگو با خبرنگار هنر و رسانه خبرگزاری فارس گفت: در پیام‌رسان «واتس‌اپ» گروهی تشکیل‌شده بود که ما در این گروه مسائل صنفی خود را مطرح کنیم.  
وی ادامه داد: با توجه به اساسنامه‌ی این گروه، ما درباره مسائل صنفی خود و پیرامون برخی مسائل کلی‌تر مباحثی را طرح می‌کردیم. 
این کارگردان سینما گفت: حادثه «متروپُل» آبادان، واقعه‌ای بود که به هر روی قلب‌های ما و مردم ایران را جریحه‌دار کرد. ما که از این بابت ناراحت مردم این شهر بودیم، متن قرار گرفته در گروه صنفی سینماگران را که به اسم همدردی با مردم آبادان ارائه شد، امضا کردیم. 
باقری‌نیا گفت: در زمان امضای این متن، من بدرستی متوجه هشتگ «تفنگت را زمین بگذار» که در زیر این متن آمده بود نشدم. در واقع در آن موقعیت که احساسات ما جریحه‌دار بود، متوجه بار سیاسی این نامه نبودم و آن را بدون مطالعه دقیق امضا کردم، چرا که مسئله من همدردی با مردم آبادان بود. 
وی ادامه داد:قطع به یقین من باید توجه بیشتری می‌کردم و بعد زیر این نامه را امضاء می‌زدم. بار سیاسی این نامه و تفاوت محتوایی آن با اصل موضوعی که من در همراهی مردم آبادان قصد انجام آن را داشتم، موجب شد تا من امضای خود را از زیر این نامه پس بگیرم. 
کارگردان فیلم‌های چهارباندی و بیخوابی گفت: متاسفانه بسیاری از افراد در چنین موقعیت‌هایی منتظر آن هستند تا به واسطه اختلاط مباحث و قضایا از آب گل‌آلود به نفع خود ماهی بگیرند و این قضیه نیز از چنین خواسته‌هایی جدا نیست. 
باقری‌نیا در پایان تاکید کرد: حضور نیروهای امینی در چنین موقعیتهایی برای حفظ امنیت است. بارها دیدیم که در شرایط بحرانی مردم به دلایل مختلفی به محل وقوع یک حادثه به منظورهای مختلفی نزدیک می‌شوند. در فاجعه «متروپل» قطعا حضور نیروهای امنیتی، برای تامین امنیت محل واجب بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول