اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

حجت‌الاسلام ذوالنوری: خودرو باید به یک کالای مصرفی تبدیل شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مسئولان باید وضعیت اقتصادی را به سمتی ببرند که خودرو به کالای مصرفی تبدیل شود، برخی از اقدامات صمت خوب است اما مسکن و آرامبخش است و اثری ماندگار ندارد.

حجت‌الاسلام ذوالنوری: خودرو باید به یک کالای مصرفی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری امروز در دیدار با سرپرست صمت و جمعی از معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، با اشاره به اقدامات و برنامه‌های وزارت صمت  اظهار کرد: پروژه درج قیمت تولیدکننده و شفافیت قیمت‌ها، شاهکار وزارت صمت است، بررسی دقیق قیمت‌ها مانع از افزایش قیمت می‌شود.

وی اضافه کرد: قیمت خودرو در کشور متاثر از عوامل مختلفی است که مهم‌ترین عامل این است که خودرو سرمایه‌ای به شمار می‌رود و مصرفی محسوب نمی‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: وقتی خودرو به عنوان سرمایه شناخته می‌شود و نقدینگی نیز در دست مردم زیاد باشد مشکلاتی در این زمینه ایجاد ‌شود. 

وی تصریح کرد: اگر بازار سرمایه نامطمئن باشد دیگر مردم اطمینانی به بازار و اقتصاد ندارند، اطمینان در اقتصاد معنایش این است که مردم بدانند که جریان اقتصاد کشور از نقطه عطف و مقطعی مشخص یک روند هموار دارد و پرفراز و نشیب نیست، یعنی باید رفتار دولت و اقتصاد کشور قابل پیش‌بینی باشد.

ذوالنوری بیان کرد: وقتی این رفتار قابل پیش‌بینی شد مردم می‌توانند سرمایه را در بخشی مطمئن قرار دهند، آنچه در این سال‌ها نشان داده شده این است که مردم سرمایه را به ارز و سکه تبدیل می‌کنند چون می‌دانند ضرر نمی‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: یکی از راهبردها این است که مسئولان وضعیت اقتصادی را به سمتی ببرند که خودرو به کالای مصرفی تبدیل شود، برخی از اقدامات صمت خوب است اما مسکن و آرامبخش است و اثری ماندگار ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نیاز با عرضه و تقاضا باید هماهنگ باشد، گفت: راهکارهایی وجود دارد که می‌توان نیاز را رفع کرد. 

ذوالنوری عنوان کرد: در راستای مدیریت اقتصادی به روحیه انقلابی نیاز داریم و هر قدمی که برای خدا برداشته شود ماندگار است.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول