اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ضرورت ساماندهی فرم لباس مدارس کهگیلویه و بویراحمد متناسب با هویت ملّی

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساماندهی فرم لباس مدارس در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف متناسب با هویت ملی و قابلیت های نظام تعلیم و تربیت ضروری است

ضرورت ساماندهی فرم لباس مدارس کهگیلویه و بویراحمد متناسب با هویت ملّی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسنعلی عزت‌خواه در نشست کمیته ساماندهی فرم لباس مدارس این استان گفت:یکی از رسالت‌های خطیر آموزش و پرورش بنا به فرمایش مقام معظم رهبری تربیت و پرورش نسل جوان بر مبنای هویت ملی و ارزش‌های اسلامی و دینی است و باید نگاه ویژه ای به این موضوع داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تهیه فرم لباس مدارس از وظایف نانوشته آموزش و پرورش است خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت استان، تولید و توزیع به موقع فرم لباس مدارس و کاهش قیمت تمام شده فرم لباس مدارس از مهمترین اهداف کمیته ساماندهی فرم مدارس است

وی در نظر گرفتن فاکتورهایی از قبیل روانشناسی رنگ، راحتی لباس، سن، جنسیت دانش آموزان ، کیفیت پارچه و حساسیت های پوستی در انتخاب فرم لباس دانش‌آموزان استان را مهم دانست و افزود : توانمندی و ظرفیت تولید، کیفیت دوخت و پارچه لباس فرم مدارس بر اساس تایید کمیته فنی و تخصصی طراحی فرم لباس مدارس استان شرط استفاده از ظرفیت تولیدی هاست.

در ادامه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان هم  خواستار بازدید میدانی و نظارت دقیق و مستمر این کمیته در فرآیند انتخاب پارچه، نحوه دوخت،توزیع و نرخ گذاری فرم لباس مدارس در تمامی نقاط استان شد و گفت:باید تلاش کرد با بکارگیری توان خیاطان لباس دانش آموزان تا پیش از ۲۵ شهریورماه تحویل آنها شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان هم با تاکید بر در نظر گرفتن بُعد روانشناسی در انتخاب رنگ لباس دانش آموزان در تمامی مقطع تحصیلی گفت: در کنار این کار باید یک نرخ مشترک در همه نقاط استان برای  تهیه و خرید لباس دانش آموزان تعیین شود.

همچنین کوروش دلشاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز خواستار یکسان سازی فرم لباس دانش آموزان  در تمامی مقاطع تحصیلی شد.

کرمی رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان هم گفت: مدارس غیرانتفاعی نیز باید مثل سایر مدارس در تهیه و تولید فرم لباس دانش آموزان تابع قوانین مربوطه باشند .

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول