اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آب مورد نیاز عشایر بستک تامین شد

مدیر جهاد کشاورزی بستک از تامین آب مورد نیاز عشایر منطقه کُلِ مُصَلِی این شهرستان خبر داد.

آب مورد نیاز عشایر بستک تامین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، عادل خورشیدی صبح امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: آب مورد نیاز عشایر منطقه کُلِ مُصَلِی این شهرستان با راه‌اندازی دستگاه آب‌شیرین‌کن خورشیدی تامین شد.

وی افزود: این دستگاه با انرژی خورشیدی کار می‌کند و روزانه تا هزار لیتر آب مورد نیاز عشایر این منطقه را شیرین‌سازی خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی بستک تصر یح کرد: این دستگاه با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال توسط مدیریت امور عشایر جهاد کشاورزی نصب و راه‌اندازی شده است.

خورشیدی ادامه داد: باطری لیتیومی دستگاه سبب می‌شود در زمان‌های غیرآفتابی نیز انرژی مورد نیاز دستگاه تامین شود و برای تامین روشنایی و شارژ تلفن همراه نیز کاربرد دارد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه آب‌شیرین‌کن خورشیدی هفت مرحله آب را فیلتر و تصفیه می‌کند که ۲ فیلتر آن ماوراء بنفش بوده و آب را باکتری زدایی می‌کند.

گفتنی است، منطقه عشایرنشین کُل مُصَلِی در بخش مرکز شهرستان بستک و در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال شهر بستک در غرب هرمزگان واقع شده است که از مناطق سخت گذر بوده و حدود ۶ خانوار عشایری در این منطقه زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول