اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۴۱۳ روستا گلستان فاقد اراضی ملی هستند/ تحویل ۲۰۸ هکتار از اراضی منابع طبیعی به راه و شهرسازی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در حال حاضر ۴۱۳ روستای استان گلستان فاقد اراضی ملی بوده و تنها ۳۲۰ روستا دارای اراضی ملی در گلستان هستند.

۴۱۳ روستا گلستان فاقد اراضی ملی هستند/ تحویل ۲۰۸ هکتار از اراضی منابع طبیعی به راه و شهرسازی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرحیم لطفی صبح امروز در جلسه مسکن استان گلستان اظهار کرد: تا سال ۱۳۸۹ طبق ماده ۳۲ قانون حفاظت تعداد ۴۲ فقره در قالب ۳۵۲ هکتار برای توسعه روستاها به اداره کل بنیاد مسکن تحویل شده است.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۹ طبق قانون ماده چهار تعداد ۱۰۲ فقره به میزان یک‌هزار و ۶۳ هکتار اراضی به اداره کل بنیاد مسکن تحویل شده است.

* ۲۰۸ هکتار از اراضی منابع طبیعی برای اجرای «طرح نهضت ملی مسکن» به اداره کل راه و شهرسازی تحویل شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای «طرح نهضت ملی مسکن» و جهش مسکن از سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۶ فقره به میزان ۲۰۸ هکتار تاکنون از اراضی منابع طبیعی به اداره کل راه و شهرسازی تحویل شده و در حال حاضر نیز تعداد ۲۰ فقره در حدود ۱۵۶ هکتار در حال اجرای پروسه اداری و تحویل آن به بنیاد مسکن هستیم.

وی بیان کرد: در گلستان تعداد ۴۱۳ روستا فاقد اراضی ملی بوده و تنها ۳۲۰ روستا اراضی ملی داشته و تاکنون اراضی ملی ۵۶ روستا تعیین تکلیف شده است.

لطفی گفت: همچنین تعداد ۱۳ شهر گلستان فاقد اراضی ملی هستند و حریم و محدوده  مابقی شهرهای دارای اراضی ملی مشخص شده و تحویل اداره کل راه و شهرسازی شده است.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول