اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

حرمت و کرامت مجموعه دانشگاهی کشور را باید حفظ کنیم

مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید حرمت و کرامت مجموعه‌های دانشگاهی کشور را بر اساس آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی حفظ کنیم.

حرمت و کرامت مجموعه دانشگاهی کشور را باید حفظ کنیم

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، علی‌اکبر فامیل کریمی در نشست سراسری مدیران حراست دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که با محوریت «جهاد تبیین و رویکردهای حراستی» به میزبانی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران برگزار شد، اظهار داشت: در دو نشست قبلی آنچه مورد اتفاق همگان قرار گرفت آن بود که باید به سمت اشراف کامل اطلاعاتی، حراستی و صیانتی در حوزه دانشگاه‌ها با متدهای جدید و روحیه جهادی حرکت کنیم.

وی افزود: همچنین در آن نشست‌ها تاکید شد در کنار هم افزایی حوزه اشراف به‌روز، که لازمه کار حراست است نیازمند آن هستیم هدایت محیط ها را در دستور کار قرار داده و این هدایت باید خروجی داشته باشد.

فامیل کریمی خاطرنشان کرد: مرحله اشراف و هدایت در حوزه‌های آموزش عالی نیازمند یک مرحله تکمیلی یعنی «مرحله اقدام» است.

وی افزود: تحلیل‌ها، تفسیرها و اشراف‌ها در موضوعات به حد عالی است ولی نتیجه و خروجی که باید داشته باشیم جهت هدایت محیط، مرحله اقدام است که نیازمند به تعامل گسترده بر اساس قوانین و چارچوب و ضوابط است.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم با بیان آنکه در این نشست به دنبال حلقه مفقود و «مرحله اقدام» هستیم بیان کرد: ما باید اشراف و هدایت را به مرحله اقدام برسانیم.

وی افزود: ما دوستان را مصمم کردیم که در حوزه مراقبت از محیط های دانشگاهی که بخشی در حوزه دانشجویی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و همچنین بخش اساتید و بدنه کارمندی هر سه باید لینک باشند تا شرمنده مردم که نظاره‌گر هستند که نخبگان آنها چه رفتاری دارند نباشیم.

مشاور وزیر علوم در خاتمه خاطرنشان کرد: بر اساس تاکیدات وزیر محترم علوم، باید حرمت و کرامت مجموعه‌های دانشگاهی کشور را بر اساس آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی حفظ کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول