اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس من| نیروهای حفاظتی جنگل‌های بندپی بابل افزایش می‌یابد

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: در قرارداد جدید فنی حفاظتی تمرکز نیروها را در این مناطق بیشتر کردیم که امیدواریم شاهد رفع مشکلات باشیم.

فارس من|  نیروهای  حفاظتی جنگل‌های بندپی بابل افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان « جلوی قطع درختان جنگل‌های هیرکانی گرفته شود » خواستار پیگیری این سوژه شدند.

در این سوژه آمده است؛ قطع درختان کهنسال جنگل‌های هیرکانی واقع در منطقه بندپی شرقی نزدیک ییلاق گلیران در مازندران سال‌هاست که توسط سودجویان و قاچاقچیان به‌روش‌های مختلف انجام می‌شود و این روند روزانه در حال افزایش است، مناطق جنگلی را در سال‌های اخیر با اتفاق تلخ زوال و تخریب روبرو کرده است.

لذا درخواست ما این است که از قطع درختان، جنگل‌زدایی و تخریب پوشش گیاهی این منطقه جلوگیری شود.

فتح‌الله غفاری معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری در این‌باره اظهار کرد: در منطقه بندپی شرقی و غربی از ابتدا طر‌ح‌های جنگل‌داری فعال نداشتیم و طرح منابع طبیعی که در سال ۷۸ تهیه شده بود با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی این طرح مصوب و اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه در منطقه بندپی شرقی افراد جنگل‌نشین و دامدار ساکن هستند، افزود: تعدادشان هم زیاد است و حتی برخی تک خانوار و در داخل جنگل زندگی می‌کنند.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با بیان اینکه در مناطق دیگر استان طرح‌های جنگل‌داری فعال است و اکنون هم نیروهای حفاظتی ما متمرکز هستند، تصریح کرد: برای اینکه پهنه‌بندی جامعی داشته باشیم و تمام جنگل‌های حوزه اداره کل را پوشش دهیم، تعداد بیش از ۳۰ نیرو را در منطقه بندپی بابل مستقر کردیم که در حال حفاظت هستند.

این مسؤول اضافه کرد: مشکل عمده این بوده که طرح فعال نداشتیم و نتوانستیم نیروی بومی جذب کنیم و در قرارداد جدید فنی حفاظتی تمرکز نیروها را در این مناطق بیشتر کردیم که امیدواریم شاهد رفع مشکلات باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول