اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نظارت بر عرضه «آرد و نان» در روستاها نیز صورت می گیرد/ شرکت های نان صنعتی موظف به تامین نان فروشگاه ها

فرماندار شهرستان قزوین گفت: در مناطق اطراف شهر قزوین، روستاها، بخش ها و حومه، بخشداری ها و دهیاری ها موظفند به فرآیند عرضه نان و آرد نظارت جدی کنند.

نظارت بر عرضه «آرد و نان» در روستاها نیز صورت می گیرد/ شرکت های نان صنعتی موظف به تامین نان فروشگاه ها

عباس کاظمی فرماندار شهرستان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار کرد: ما در هر مقطعی که با یک تغییر قیمتی روبرو می شویم بازار برای تولید کننده و مصرف کننده دچار هیجاناتی می‌شود.

وی افزود: در بازه هیجانات بازار، تولید کننده از عرضه امتناع می کند و مصرف کننده نیز هیجان خرید بیشتر پیدا می کند.

کاظمی خاطرنشان کرد: در شرایطی که ما با هیجانات تولیدکننده و مصرف کننده مواجه هستیم باید شیوه عرضه را مدیریت کنیم. 

فرماندار شهرستان قزوین یادآور شد: ما به عنوان مدیران تنظیم کننده بازار ناگزیریم تا در شرایط هیجانی بازار با مدیریت عرضه و مدیریت در تعداد کالا هیجانات مردم را نسبت به خرید اقلام به تعداد زیاد مدیریت کنیم. 

وی اضافه کرد: در خصوص نانوایی ها اقدامات گسترده‌ای در حوزه تولید و عرضه نان صورت گرفته که در این راستا بنا داریم تمام 745 نانوایی سطح شهرستان قزوین مجهز به کارتخوان های هوشمند جدید شوند.

کاظمی تصریح کرد: زمانی که نانوایی ها مجهز به کارتخوان هوشمند باشند در آن صورت آرد به صورت آزاد در اختیار نانوا قرار داده می شود و در ازای پخت و عرضه نان یارانه در حساب نانوا همان روز ارائه می شود.

وی ادامه داد: تجهیز نانوایی ها به کارتخوان هوشمند، قاچاق آرد و خروج آرد از نانوایی ها را به شدت کاهش می دهد و یکی از مخاطرات ما که کاهش وزن نان بود نیز به وسیله نرم افزار موجود روی کارتخوان می توان مدیریت کرد.

فرماندار شهرستان قزوین تاکید کرد: مردم در خصوص باز نبودن نانوایی ها و یا تعطیلی زود هنگام آن ها گلایه مند بودند که در این راستا نیز بازرسی ها افزایش یافته و برخوردها و اعمال قانون را جدی تر دنبال می کنیم.

وی عنوان کرد: نانوایانی که به هر دلیلی تعطیلی غیرمجاز داشته باشند و یا در ساعت مقرر خدمات رسانی نکنند به صورت جدی با آنها برخورد خواهد شد و برخورد با آنها از حذف موقت و دائمی تا کاهش سهمیه آرد خواهد بود.

کاظمی اظهار کرد: اینکه در جلسه تنظیم بازار مطرح شد که نان یارانه ای در سوپر مارکت ها و فروشگاه ها عرضه نشود ناشی از آن است که از خروج آرد و نان از شبکه اصلی خود جلوگیری کنیم. 

وی توضیح داد: برای اینکه ممنوعیت نان یارانه ای در سوپرمارکت ها، سبب به وجود آمدن صف های عریض و طویل در نانوایی و اخلال در دسترسی مردم به نان نشود مقرر شد تا شرکت های تولید نان صنعتی وظیفه تأمین نان سوپر مارکت ها و فروشگاه ها را برعهده بگیرند.

فرماندار شهرستان قزوین در پایان گفت: در مناطق اطراف شهر قزوین، روستاها بخش ها و حومه، بخشداری ها و دهیاری ها موظفند به فرایند عرضه نان و آرد نظارت جدی کنند و آن ها هم همین فرایند را در بخش های خود دنبال می کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول