اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

برخلاف آمار بالای جوانان بیکار به دنبال جذب ژن خوب هستیم!/ چرا شهرداری برخلاف تحقق بودجه ۱۴۰۰ توان پرداخت بدهی‌ها را ندارد؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا با اشاره به لزوم عدالت‌محوری در اشتغال‌زایی اظهار داشت: با وجود سیل جوانان بیکار، برخی به دنبال جذب الگوهای خاص و اشخاص با ژن خوب هستند، آیا این نمک پاشیدن بر زخم مردم نیست؟ آیا نباید به مردم حق داد که بابت این مسائل از ما عصبانی باشند؟

برخلاف آمار بالای جوانان بیکار به دنبال جذب ژن خوب هستیم!/ چرا شهرداری برخلاف تحقق بودجه ۱۴۰۰ توان پرداخت بدهی‌ها را ندارد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید ابراهیم حسینی امروز در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورا با اشاره له حادثه متروپل اظهار داشت: باید بپذیریم که آبادان قربانی عدم تمکین به قانون و برخی قوم و خویش و دوست بازیها و ترجیح منافع شخصی بر مصالح جمعی شد، لذا باید مراقب متروپل های مشابه در شیراز نیز بود که ضرورت دارد شورا و شهرداری با حساسیت جدی به این موضوعات  بپردازند. 

وی در ادامه با اشاره به دو نکته در بحث فرهنگی و بحث برنامه‌ای و بودجه‌ای گفت:
در خصوص نکته فرهنگی اشاره دارم به اجرای سرود "سلام فرمانده" که  موجی از شور و نشاط و عرض ارادت به حضرت ولی عصر"عج" را در میان آحاد مردم ایجاد نمود و منجر به حرکت عظیم مردمی شد که مقابله تمام قد دشمن قدار نیز نتوانست مانع این موج گسترده شود. 

حسینی ادامه داد: مردم با وجود تمام مشکلات و گرفتاریهایی که در این مرحله از زمان داشتند، شور و نشاط از خود به نمایش گذاشتند، لذا جا دارد که از همه مردم عزیز و برنامه ریزان این حرکت ملی تقدیر و تشکر نمایم. 

او با ذکر نکاتی درباره عدم برنامه‌ریزی صحیح و فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم در شهر شیراز جهت برگزاری چنبن تجمعاتی خاطر نشان کرد: در کنار این مسئله چندین نکته را می‌بایست در نظر داشت اول اینکه تجربه این سرود نشانگر آن بود که مردم از کارهای فاخر فرهنگی به شدت استقبال و با آن همراهی می‌نمایند لذا ضرورت دارد که سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری خود را از برنامه های جزئی رویدادی آزاد نموده و برای حمایت از چنین محصولات فاخر و اثرگذار فرهنگی برنامه‌ریزی کند. 

وی افزود: مطلب دیگر آنکه باید بپذیریم که زیرساختهای حضور با نشاط مردم و ابراز نشاط اجتماعی متاسفانه در شهر مقدس شیراز ضعیف است، به عنوان مثال در بحث اجرای سرود به علت امکانات ضعیفمان در شهر نتوانستیم سیل حضور مردم و عشق وافر مردم به اهل بیت خصوصا امام زمان "عج" را آنچنان که باید به صحنه نمایش و دید عمومی بیاوریم. 

یک تیم لیگ برتری داشتیم که آن هم سقوط کرد! 

وی در ادامه با اشاره به سقوط تیم فجر به لیگ دسته یک اظهار داشت: یک تیم لیگ برتری داشتیم که حتی یک زمین مناسب جهت بازیهای خانگی خود نداشت و انقدر این تیم حمایت نشد تا به لیگ دسته اول سقوط کرد. این نشان می‌دهد امکانات برای ورزش و تفریح و استراحت مردم ضعیف است. 

حسینی افزود:  پیاده رویی احداث می گردد لیکن به دلیل چند عارضه حاشیه‌ای، بجای رفع عوارض، تصمیم به برچیده شدن پیاده رو گرفته می‌شود. حتی جهت زیارت شهروندان و یا اقامه نماز جمعه مشکلاتی بر سر راه مردم وجود دارد، این موضوعات نیاز به تدبیر و چاره اندیشی مسئولین دارد. 

این عضو شورا یادآور شد: سال گذشته مدام بیان کردیم که مردم سرمایه اجتماعی هستند و اعتماد مردم برای ما مهم است، اکنون مردمی که در حال دست و پنجه نرم کردن با همه مشکلات هستند لیکن در عین حال به اینگونه نشاط اجتماعی خود را نشان می‌دهند، اگر خدای ناکرده با بی‌توجهی یا کم توجهی مسئولین مواجه گردند و اگر احساس نمایند که برخی از ما درحال سوء استفاده از جایگاه شغلی خود هستیم، اگر ببیند که ما اسم خود را انقلابی گذاشته لیکن رفتارهای نامناسب از ما سر می‌زند از آنها سلب اعتماد خواهد شد. 

وی تاکید کرد: در جایی شاهدند ما علیرغم وجود سیل جوانان بیکار به دنبال جذب الگوهای خاص و اشخاص با ژن خوب هستیم، آیا این نمک پاشیدن بر زخم مردم نیست؟ آیا نباید به مردم حق داد که بابت این مسائل از ما عصبانی باشند؟ آیا این یک گناه نابخشودنی نیست؟ ما معتقدیم کسی که وارد این شهر مقدس می‌شود از نشاط اجتماعی، از رفاه عمومی، از عدالت در توزیع فرصت ها و امکانات ، از رفتار مسئولین، از رضایتمندی مردم ،از امید به آینده مردم مخصوصا جوانان باید احساس کند که وارد سومین حرم اهل بیت "ع" گردیده است لذا فراموش نکنیم که همه جای شیراز سومین حرم است، باید به فکر آبادانی و پیشرفت تمام بخشهای شهر شیراز با محوریت حرم احمدبن موسی "ع" باشیم. برکت وجودی حرم در همه نقشه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مردم می بایست محسوس باشد که متاسفانه در حال حاضر چنین نیست.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورا اذعان کرد: نکته دومی که قصد بیان آن را دارم این است که شورای ششم در آغاز کار چشم انداز و 72 رویکرد را تصویب و اعلام کرد و بنا بر این بود که بحث برنامه پنج ساله را در دستور کار داشته باشیم که چون با ایام تصویب بودجه 1401 مواجه شدیم، در بازه زمانی دی ماه، صرفا شاخص های سال اول تنظیم و اعلام شد. 

حسینی افزود: در حال حاضر این برنامه پنج ساله در شهرداری در حال نهایی شدن است و مطابق برنامه، دوم مرداد‌ماه برنامه شیراز 1404 تصویب و رونمایی می گردد. در نیمه دوم سال 1400 متمم بودجه با افزایش پنجاه درصدی تصویب گردید، یعنی بودجه از رقم شش هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان به ۹ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان افزایش یافت. پس از آن هم بودجه پانزده هزار میلیاردی به تصویب رسید. 

وی ادامه داد: سابقا در مورد تصویب بودجه اما و اگرهایی وجود داشت که در جلسات کارشناسی اصل افزایش بررسی و به لحاظ کارشناسی پذیرفته شد، پس از آن هم کمیته تحقق بودجه مرکب از اعضای شورا و شهرداری تشکیل و بودجه به میزان 97 درصد محقق گردید که نسبت به سالهای قبل درصد خوب و قابل قبولی محسوب می‌گردد.

بنده مطمعن هستم که در صورت  برنامه ریزی صحیح  و وجود هماهنگی‌های لازم بیش از بودجه پانزده هزار میلیاردی نیز در سال 1401 محقق خواهد شد.

حسینی ادامه داد: اما پس از آن سوال دیگری مطرح شد اینکه چرا شهرداری توان پرداخت بدهی‌های خود را علیرغم تحقق بودجه 1400 ندارد؟ در اینجا لازم به توضیح است که بخش غیر نقدی بودجه 1400 از آنچه پیش بینی نموده بودیم بیشتر محقق گردید و درآمد نقدی شهرداری کمتر از آنچه پیش بینی نمودیم محقق شد. به عبارتی املاک عمومی شهرداری رشد بسیار خوبی داشت اما نقدینگی کمتری وجود دارد. 

حسینی گفت: در بخش اوراق مشارکت و وام تقریبا آنچه که پیش بینی شده بود محقق شد و در بخش فروش املاک که دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود ، در روزهای آخر اسفند ماه با هماهنگی بین شورا و شهرداری تصمیم گرفته شد که هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان فروش املاک از برنامه حذف گردد. بنابر این هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان املاکی که بنا بود سال 1400 فروخته شود، به فروش نرسید و جزء سرمایه شهر حفظ شد. 

وی ادامه داد: سال اول مالی شورای ششم رو به پایان است، وضعیت در حوزه درآمدی بسیار خوب بوده است لیکن جهت نیل به اهداف مشترک شورا و شهرداری، نیازمند اقدام انقلابی در بخش هزینه ای هستیم.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول